Perfect Home väljer Aditro Logistics

Som en viktig del i den fortsatta satsningen på den nordiska marknaden har Perfect Home  valt Aditro Logistics som sin framtida logistikpartner. All lagerverksamhet och distribution kommer att samlas till Aditro Logistics i Borås vilket på sikt motsvarar en volym på ca 7.500 pallplatser.

”Tillsammans med Aditro Logistics och deras gedigna erfarenhet kring plock, pack , returhantering och inte minst hemdistribution, vilket  är centralt när man jobbar med ”direkt försäljning” , kan vi säkerställa bästa möjliga service till våra konsulenter och fortsätta utvecklas in i framtiden”, säger en av Perfect Homes huvudägare  Claes Svensson . ”Detta kommer utgöra plattformen i vår satsning på den Nordiska marknaden”.

”Det är mycket roligt och stimulerande att också Perfect Home har valt Aditro Logistics som partner för framtiden genom att förlägga sin logistikverksamhet till vår anläggning i Borås. Den strategiska placeringen, storleken med 43 000 kvadratmeter och vår logistikkompetens gör att fler och fler företag ser fördelarna vi kan erbjuda. Planeringen är god och vi påbörjar nu arbetet med att ta över denna verksamhet”, säger Matthias Kettelhoit, CEO Aditro Logistics.

Direktförsäljning , en distributionskanal som växer! Definitionen är försäljning av varor och tjänster som sker på annan plats än ett fast försäljningsställe – där försäljningen görs av självständiga säljare/konsulenter. Den mest kända formen för direktförsäljning är homepartyn, där en konsulent bjuder in sina vänner och bekanta till sitt hem för en visning av produkterna . I hemmiljö kan gästerna se och prova produkterna under trevliga former. Konsulenten tar upp beställningar och varorna levereras därefter till konsulenten

Perfect Home är nordens ledande  homepartyföretag inom heminredning och presentprodukter. Företaget bildades 1995 och har i dagsläget ca 550 aktiva konsulenter i Norge och 200 konsulenter i Sverige och startar nu upp verksamhet även i Finland. Huvudkontor ligger i Oslo och den svenska verksamheten styrs från Göteborg. www.perfecthome.se

Mer information;
Matthias Kettelhoit, CEO Aditro Logistics