SEPTON ELECTRONICS VÄLJER ADITRO LOGISTICS SOM 3PL-PARTNER FÖR SIN FRAMTIDA TILLVÄXT

Aditro Logistics AB, en av Sveriges största 3PL-aktörer, har tecknat ett fyraårigt avtal med Septon-gruppen om tredjepartslogistik. Septon Electronic AB startade sin verksamhet 1969, är en distributör av högklassiga ljud- och bildutrustningar avsedda för den professionella marknaden och konsumenter och ägs av det börsnoterade bolaget DistIT AB.

Stockholm, augusti 2019

Aditro Logistics AB, en av Sveriges största 3PL-aktörer, har tecknat ett fyraårigt Logistikavtal med Septon Electronics gällande lagerhantering.Septon Electronics startade sin verksamhet 1969, är en distributör av högklassiga ljud- och bildutrustningar avsedda för den professionella marknaden och konsumenter och ägs av det börsnoterade bolaget DistIT AB. DistIT har sedan tidigare sina dotterbolag Swedeltaco och Auroras logistik hos Aditro Logistics.

Det känns väldigt roligt att DistIT-koncernen visar sitt stora förtroende för oss genom att välja oss som leverantör för ytterligare ett dotterbolag och vi därmed blir en ännu starkare logistikpartner i deras framtida tillväxtresa, säger Johannes Gussander, VD Aditro Logistics

Som ett naturligt steg i vår tillväxt där godsvolymen mer än fyrdubblats under de senaste två åren samt kundbasen utökats både geografiskt och i storlek har vi valt Aditro Logistics som vår logistikpartner i processen. Det ger oss synergier i koncernen, samt är isolerat för Septon-gruppen en viktig komponent för fortsatt expansion, säger Magnus Löndén, VD Septon-gruppen.

Lars Nordlander, CMO Aditro Logistics lars.nordlander@aditrologistics.com

Om Septon Electronics
Septon Electronic AB startade sin verksamhet 1969 och är en distributör av högklassiga ljud- och bildutrustningar avsedda för den professionella marknaden och konsumenter. Företagsgruppen finns representerat i hela Skandinavien och representerar varumärken såsom Harman Pro, Martin Lighting, Klipsch, Marantz, JVC m.fl. Septon har ca 300 återförsäljare och bolagets produkter finns tillgängliga i över 600 försäljningsställen i Sverige, Norge och Danmark Bolaget har huvudkontor i Göteborg och har 47 anställda.

Aditro Logistics är den största oberoende logistikpartnern i Norden, med över 220.000 kvadratmeter i egna logistikcenter. Företaget erbjuder logistiktjänster till ledande företag inom detaljhandel, konsument, mode, elektronik, media, e-handel, och vitvaror.

• Hemelektronik

• tpl