Adtollo medverkar på GIT-mässan och Kartdagarna den 19-21 mars i Jönköping

Nu är det snart dags för GIT-mässan att inta Elmia i Jönköping och Adtollo är givetvis på plats. I monter B01:48 diskuteras hur olika samhällsbyggnadsprocessen kan effektiviseras och förenklas. Programvarorna Topocad, TC5D och TopoSurv demonstreras tillsammans med unika helhetslösningar för kommuner och andra aktörer på marknaden.

Tomas Sandström, affärsområdeschef för Mät & Kart på Adtollo, utlovar en monter utöver det vanliga. ”I år har vi verkligen satsat. Förutom en större monter har vi även norpat bästa läget, precis innanför entré nord” säger han.

GIT-mässan är störst i Sverige på geografisk IT och tillsammans med konferensen Kartdagarna så bjuds det på workshops och föredrag med teman som sträcker sig från Modern GIS-arkitektur och Crowd Sourcing till Framtidens GNSS och Appar. Från Google kommer Matt Toon, Lead Geospatial Sales Engineer Google UK och Ulrika Gunnari, försäljningsansvarig Google Stockholm för att hålla invigningssessionen på tisdagen den 19 mars.

”Man ska heller inte missa ett besök i monter B01:19 där vi välkomnar besökaren att sitta ned i en lite annorlunda miljö för att vara på GIT-mässan… Mer avslöjar jag inte” fortsätter Tomas Sandström. ”Ett sista hett tips är att hålla sig nära vårt montermingel på tisdagen. Av erfarenhet kan jag säga att det brukar bli något av en snackis under resterande mässdagar.”

Vill du redan nu förregistrera dig kan du göra det här.
Ladda ner en karta över mässhallen.