Ett nytt koncept för utbildning

Adtollo Academy är ett nytt koncept inom företagskurser för alla som verkar inom mätnings- kart- och GIS-branschen. Adtollo utvecklar programvara för samhällsbyggande och lanserar nu en ny typ av utbildning inom både deras produkter och inom branschen generellt.

Adtollo Academy bygger på hela 20 stycken olika kurser där varje kurs är en halv dag. Deltagarna på kurserna köper ett medlemskort som gäller för att gå alla kurser vid flera tillfällen om man så vill under ett helt år.

”Erbjudandet är ett smörgåsbord av kurser inom våra system men även generella kurser inom branschen och fokuserade kurser med en interaktion av våra system och mätinstrument som man använder sig av för att mäta karta. I nuläget har vi skapat 20 stycken kurser som alla kommer att genomföras tre-fyra gånger per år så det finns flera tillfällen att välja bland. Dessa 20 kurser kommer delvis att bytas ut under tidens gång så att det alltid är aktuella kurser. Varje deltagare kan delta på valfritt antal kurser”, berättar Tomas Sandström, affärsområdeschef på Adtollo Mät & Kart.

”Vi har sett ett behov av att gå kurser i mer fokuserade områden och samtidigt som man har mycket att göra så behövs det mer skräddarsydda kurser som lär ut exakt det man behöver veta på kort tid. Här har vi skapat många målinriktade kortare kurser som man kan göra på en halv dag. Våra föreläsare kommer från branschen och är experter på sina ämnen och på att föreläsa. Tillsammans med kurserna så har vi ett kursmaterial som man kan ha som självstudier och även komma tillbaks till för repetition. Inför kursen så har vi en förberedande övning och efter kursen så har vi återkoppling till vad man lärt sig under kursen. Det är ett modernt och effektivt sätt att lära på och ett enkelt val att välja när man behöver utbilda sig inom branschen”, fortsätter Tomas Sandström.

• ESPA Systems
  • kommunala kartor
  • detaljplan
  • oracle

Adtollo utvecklar system för samhällsbyggande. På avdelningen Mät & Kart utvecklas bland annat Topocad som är ett CAD-system för att skapa och använda kartor på många olika sätt. Fler än 20 000 licenser finns ute och systemet används inom bygg- och entreprenad, kommuner, statliga verk och tekniska konsulter.