H2 får tillgång till världens största ufo-arkiv

H2 får tillgång till världens största ufo-arkiv

Ufon har rapporterats från platser runt om på jorden under årtionden. Nu får H2 exklusiv tillgång till ett omfattande arkiv bestående av mer än 70 000 dokument för att där finna samband, ledtrådar och bevis. Hangar 1: The UFO Files har premiär tisdag 23 februari.

The Mutual UFO Network (MUFON) grundades 1969 och är den mest respekterade organisationen som ägnar sig åt att undersöka och systematisera all ufo-aktivitet. Den har filialer i 42 länder, mer än 800 lokala utredare och består av drygt 70 000 dokument. För första gången någonsin har alla rapporter samlats på en övergiven plats i Ohio, som kallas Hangar 1.

MUFON ger H2 fullständig tillgång till Hangar 1 och alla dokument samt de fysiska bevis som samlats in under nästan femtio år. De kontroversiella rapporterna kastar nytt ljus på presidenters mörkläggningar, strömavbrott och andra katastrofer samt otrolig teknologi.

I Hangar 1: The UFO Files analyserar några av världens ledande forskare, utredare och journalister det omfattande ufo-arkivet för att avslöja sanningen om ufo-fenomenet.

Säsong 1, som består av 8 avsnitt, inkluderar en inblick i Ronald Reagans personliga möten med ufon - som kan ha lett till ett topphemligt rymdvapenprogram. Har den amerikanska riksdagen och NASA i hemlighet skapat programmet för att skydda jorden från en attack från rymden? MUFON-rapporterna tyder på att dessa rymdvapen redan är på plats…

I serien tittar vi även närmare på möjligheten att några av 1900-talets största teknologiska uppfinningar faktiskt baserades på främmande fynd som hittats vid hemlighållna ufo-krascher, från transistorradions födsel på 50-talet till militära ufon i mellanöstern.

Oavsett hur otroliga dessa rapporter kan vara, så är bevisen överväldigande. Finns där mer än vad blotta ögat kan se, och är bevisen gömda på Hangar 1?

Hangar 1: The UFO Files har premiär tisdag 23 februari kl. 22.00 på H2.