HISTORY® lägger tittarnas favoriter under granen

HISTORY® lägger tittarnas favoriter under granen

Julen står för dörren och HISTORY® får julkänslor genom att ge bort en hel vecka av julprogram till sina tittare den 15-19 december. Träffa några av kanalens mest uppskattade karaktärer, från Las Vegas till Louisiana, när de firar jul på sina egna sätt.

Veckan drar igång på måndagskvällen när gängen från Pawn Stars, Counting Cars and American Restoration träffas på en grillfest i Pawn Stars: A Very Vegas Christmas. De diskuterar de bästa och sämsta affärerna de gjort och de ser tillbaka på Rick Dales och Dannys fantastiska restaureringar. Det är dags att äta, men kan de laga mat lika bra som de förhandlar?

På tisdagen fortsätter julförberedelserna i pantbanken i Las Vegas med en julkortstävling. Hur långt kan de tänka sig att gå för att vinna? I det här avsnittet dyker en originaldocka från Jim Henson´s Creature Shop upp i butiken, och en kund kommer in med ett otroligt tåg från 1920.

Julveckan på HISTORY fortsätter under onsdagen med ett avsnitt av The Legend of Shelby the Swamp Man, med Shelby Stanga som blev känd i serien Ax Men. Det är juletid i Atchafalaya Swamp i södra Lousiana och Shelby är på jakt efter de mest unika julklapparna han kan hitta. Han ger tillsammans med tomtenissarna Belinda och Willy julklappar till alla sina bästa vänner, men till slut är det Shelby själv som får den största överraskningen av alla.

På torsdagen pågår julförberedelser även på andra platser i Louisiana, som när vi besöker familjen Robertsons skäggiga miljonärer i ett entimmesavsnitt av Duck Dynasty. Julfantasten Miss Kay är i farten och juldekorerar överdådigt huset och lägger sedan timmar på att förbereda en fantastisk middag. Willie spelar jultomte i den lokala kyrkan där farbror Si våldgästar festligheten klädd som en tomtenisse, vilket får barnen att fly därifrån!

Gänget i Pawn Stars återkommer på HISTORY under fredagskvällen i ett dubbelavsnitt där 1912 års julmiddagsmeny från Alcatrazfängelset dyker upp i butiken. Senare undersöker Rick och the Old Man en bomberjacka som burits av en känd soldat under andra världskriget och senare blir Chumlee utsedd att ansvara för planeringen av den årliga julfesten. Klarar han att hålla sig till budgeten och får han sin julbonus?

SAMTLIGA PROGRAM:

Måndag 15 december kl. 20.00
Pawn Stars: A Very Vegas Christmas (entimmes special)

Tisdag 16 december kl. 20.00
Pawn Stars: Another Christmas Story