Hur länge skulle du överleva helt ensam?

Hur länge skulle du överleva helt ensam?

Söndagen den 14 maj återvänder den prisbelönta överlevnadserien Alone till HISTORY med tio helt nya avsnitt. Sju män och tre kvinnor försöker överleva så länge som möjligt i Patagoniens vildmark i Sydamerika - aldeles ensamma och utan kamerateam.

De två första säsongerna av Alone ägde rum på Vancouver Island i Kanada, men den tredje säsongen blir en ännu större utmaning. Tio modiga deltagare reser till Patagonien, en vild och avlägsen region i Sydamerika, känd som “Edge of the World”. Här kommer vilja och mänsklig uthållighet att gå igenom det ultimata testet, när de försöker överleva så länge de kan.

De sju männen och tre kvinnorna, utvalda bland över 5 000 sökanden, är helt isolerade i den argentinska vildmarken. Med sig har de enbart innehållet I en ryggsäck och kamerautrustning för att kunna dokumentera kampen för överlevnad. Varje individ måste göra sitt eget skydd, fånga mat, klara den tuffa terrängen, den bittra kylan och slåss mot dödliga rovdjur.

Alla tio överlevare har genomgått omfattande fysiska och mentala tester, liksom praktisk träning - men hur kommer de att reagera när de plötsligt är ensamma i den tuffa omgivningen?

En och en kommer deltagarna att lämna tävlingen, tills endast en deltagare kvarstår. Den sista personen vinner och åker hem med prissumman på 500 000 dollar i kontanter.

Sedan den första säsongen av Alone hade premiär på HISTORY 2015 har serien blivit en internationell tittarsuccé. Januari 2016 belönades serien med ett prestigefylld pris för det innovativa formatet av The National Association of Television Program Executives (NATPE).

Säsong 3 av Alone sänds tio söndagar kl. 21.00 från och med 14 maj på HISTORY. Ett specialavsnitt om uttagningsprocessen, Alone: Making the Cut, sänds samma kväll kl. 20.

Klicka nedan för att se videopresentationer av säsongens deltagare.

1. Britt Ahart se video (3:05)

2. Carleigh Fairchildse video (2:31)

3. Zachary Fowler se video (2:57)

4. Zachary Gaultse video (2:27)