Premiär på HISTORY®: Lost in Transmission

Premiär på HISTORY®: Lost in Transmission

Det blir massor av vroom-vroom de kommande torsdagkvällarna på HISTORY® när de två vännerna och fordonsentusiasterna Rutledge Wood och George Flanigan ger sig ut på en ultimat road-trip för att rädda USA:s häftigaste, konstigaste och coolaste bilar. Deras helt nya serie Lost in Transmission har premiär i Sverige den 13 augusti.

Fordonsfantasten Rutledge Wood och hans vän och tillika bilfantasten George Flanigan har ett uppdrag: att rädda USA:s häftigaste åk från lador och gårdsplaner runt om i södern.

Tillsammans kommer Ruthledge och George att finkamma USA:s garage för att rädda de ouppskattade exemplaren av bilar som under åren har glömts bort, de kommer fixa till dem och de får dem tillbaka på vägarna. Deras resa kommer att ta dem till småvägarna där de sätter sig in i lokala traditioner, träffar excentriska karaktärer och upptäcker hjärtat av amerikansk bilkultur.

Från att återuppväcka en DeLorean av 1981 års modell som vattenfylldes under orkanen Sandy till en insektsangripen Ford F100 från 1964 som har varit offer för väder och vind under många år, att återställa dessa klassiska mästerverk handlar för Rutledge och Georg inte om att tjäna pengar - det handlar om att kunna presentera de häftigaste fordonen som någonsin gjorts och att få dem att bli som nya.

“Inget är mer amerikanskt än bilen. Men vissa av de mest fantastiska bilarna står och ruttnar i lador och på gårdsplaner. Jag har själv ägt mer än 80 bilar. Den enda som får mig att avstå från att köpa 80 till är min fru Rachel”, säger Rutledge med ett leende.

Rutledge är expert på att leta rätt på sällsynta bilar och han är också känd som en av programledarna för den amerikanska versionen av Top Gear. Hans vän George är en klok spekulant med fokus på budget - en mycket välbehövligt balans till Rutledges passion.

Lost in Transmission sänds torsdagar kl. 21.00 från den 13 augusti på HISTORY.