Svensk TV-premiär för Sons of Liberty

Svensk TV-premiär för Sons of Liberty

Före den amerikanska revolutionen startade sex rebelliska män en upprorsgrupp i Boston, Massachusetts, mot det brittiska styret. Gruppen blev känd som Sons of Liberty, och i en exklusiv miniserie följer HISTORY den dramatiska kampen for frihet och självständighet.

Sam Adams, John Hancock, John Adams, Paul Revere, Patrick Henry och Benedict Arnold krävde framför allt jämlikhet i kolonierna och grundade därför en hemlig grupp av frihetskämpar. De sex männen kom från helt olika bakgrunder, men fann varandra i jakten på ett ändamål för sina liv.

Deras uppror blev en av de största frihetskamperna någonsin och ändrade inte bara historiens gång, utan ledde också till en förklaring om självständighet och en helt ny amerikansk nation.

Miniserien Sons of Liberty i sex delar är en original HISTORY-produktion, och den skildrar den dramatiska tiden före den amerikanska revolutionen och förhandlingarna kring undertecknandet av USA:s självständighetsdeklaration 1776. Upprorsgruppens karismatiska ledare Sam Adams spelas av Hollywoodstjärnan Ben Barnes (The Chronicles of Narnia och Westworld) och serien inkluderar dessutom andra framträdande personer som bl.a. Benjamin Franklin och George Washington.

Med en blandning av drama, action, intriger och romantik följer vi rebellernas uppror mot det brittiska imperiet, som definitivt inte planerat att lämna ifrån sig kronkolonierna utan kamp!

Sons of Liberty har svensk TV-premiär på HISTORY söndag den 25 mars kl. 22.00.

Serien regisseras av Kari Skogland, som också regisserade bl.a. Vikings, The Borgias och Boardwalk Empire, och temamusiken är komponerad av Oscarsbelönade Hans Zimmer.

Klicka här för att se den officiella trailern och här för att möta flera av skådespelarna.