HISTORY höjdpunkter, december 2019

HISTORY höjdpunkter, december 2019

DRIVETIME - CAR STUNT

Lördagar kl. 22.00 från den 14 december

Kommande december blir hela HISTORY biltokigt och sänder på varandra följande program med biltema varje lördag från kl. 22.00. Från och med premiären lördag den 14 december ser vi splitternya och exklusiva Battle Of The 80s Supercars med David Hasselhoff. I detta två långa specialprogram försöker Knight Rider-stjärnan Hasselhoff bevisa hur den ikoniska 80-talsbilen KITT inspirerade och revolutionerade bilindustrin under många år framöver. Hasselhoff presenterar, träffar inblandade personer kring och sätter sig bakom ratten på några av världens häftigaste bilar, allt från en av de snabbaste bilarna i världen till en amfibiesportbil. Specialavsnittet kulminerar i att ikoniska fordon och deras förare ställer upp för ett unikt lopp med Hasselhoff i KITT-bilen, Dirk Benedict i A-Teams skåpbil och Erik Estrada på motorcykeln från polisdramaserien CHiPs. En actionpackad decembermånad omfattar följande: Chuck Norris’s Epic Guide To Military Vehicles (21/12 kl. 22.00), American Restoration: Truck Edition (28/12 kl. 22.00), The Lost Corvette (04/01 kl. 22.00) och Counting Cars: Danny’s Detroit Special (11/01 kl. 22.00). The Car Stunt inkluderar även avsnittet American Pickers’ Aerosmith Van (14/12 kl. 21.00).

A+E Networks®
A+E Networks är ett prisbelönt globalt medieföretag som erbjuder ett varierat medieval, från tv-kanaler och hemsidor till video/DVD, spel och undervisningsmaterial. A+E Networks inkluderar A+E®, Lifetime®, LMN®, FYI™, HISTORY2™, A+E Studios™, HISTORY en Español™, Crime + Investigation™, Military HISTORY™, Lifetime Real Women®, A&E IndieFilms®, A+E Networks International®, A+E Networks Digital® och A+E Networks Consumer Products™. A+E Networks kanaler och program når fler än 335 miljoner hushåll i över 200 regioner världen över. A+E Networks, LLC. är ett joint venture mellan Disney-ABC Television Group och Hearst Corporation.

A+E Networks® UK
A+E Networks UK är ett joint venture mellan Hearst och Sky. Företagets portfölj består av banbrytande fakta- och underhållningskanaler av hög kvalitet, som inkluderar HISTORY®, Lifetime®, Crime + Investigation®, HISTORY2™ och den nya free-to-air-kanalen BLAZE®. A+E Networks UK lanserades i november 1995, och företagets 20 kanaler når 60 miljoner hushåll i nästan 100 länder i Storbritannien, Skandinavien, Benelux, Central- och Östeuropa, Afrika och Mellanöstern. Företaget har kontor i London, Warszawa och Johannesburg.