Kings of Pain

HISTORY mars 2020 Höjdpunkter

KINGS OF PAIN

Tisdagar kl. 21.00 från den 17 mars

Adam “Caveman” Alleva och Adam Thorn, två av världens främsta djurdomptörer, har blivit såväl bitna som stuckna av några av världens farligaste varelser. Följ med dem tillJordens mest avlägsna hörn när de försöker göra världen säkrare genom att själva uppleva bett och stick från några av världens giftigaste djur, exempelvis en fågelätande tarantel eller en nätpyton, och sedan (efter bettet) rangordna dem på en vetenskaplig smärtskala - allt i forskningens namn. (9x60 min)

TRUE MONSTERS

Onsdagar kl. 20.00 från den 4 mars

True Monsters skiljer fiktion från de ofta grumliga fakta som omger de hemskaste monster, otroliga myter och historiens tidlösa legender. Denna serie berättar de otroliga historier som avslöjar överraskande sanningar om allt från monstervarelser till vredgade gudar. Avsnitt 4 (25/3) utforskar gudarna och monstren bakom våra största legender. Grekisk och norsk mytologi utgör källor till fantastiska berättelser om gudar och monster som slåss om världsherravälde. Men kan någon av dessa hyllade hjältar och skurkar ha verklighetsbakgrund? Åskguden Tor var en central figur i skandinavisk folklore, men baserades han på en verklig krigare? Och om så var fallet, kunde då hans hammare Mjölner verkligen lagra åska? (4x60 min)

SALVAGE KINGS

Fredagar kl. 22.00 från den 27 mars

Överallt i städer ser vi byggnader som rivs - hotell flygplatser, sjukhus, banker, postkontor, arenor, fabriker, busstationer och klassiska landmärken som alla försvinner mitt framför ögonen på oss. Men när dessa byggnader når slutet av sin livslängd är detta bara början för Ted Finch och räddningsteamet på Priestly Demolition Ltd. (PDI). Precis som moderna skattjägare är teamet alltid på jakt efter artefakter som ligger dolda i ruinerna - och det är deras jobb att förvandla rasmassor till rikedomar. (10x60 min)

A+E Networks®
A+E Networks är ett prisbelönt globalt medieföretag som erbjuder ett varierat medieval, från tv-kanaler och hemsidor till video/DVD, spel och undervisningsmaterial. A+E Networks inkluderar A+E®, Lifetime®, LMN®, FYI™, HISTORY2™, A+E Studios™, HISTORY en Español™, Crime + Investigation™, Military HISTORY™, Lifetime Real Women®, A&E IndieFilms®, A+E Networks International®, A+E Networks Digital® och A+E Networks Consumer Products™. A+E Networks kanaler och program når fler än 335 miljoner hushåll i över 200 regioner världen över. A+E Networks, LLC. är ett joint venture mellan Disney-ABC Television Group och Hearst Corporation.

A+E Networks® UK
A+E Networks UK är ett joint venture mellan Hearst och Sky. Företagets portfölj består av banbrytande fakta- och underhållningskanaler av hög kvalitet, som inkluderar HISTORY®, Lifetime®, Crime + Investigation®, HISTORY2™ och den nya free-to-air-kanalen BLAZE®. A+E Networks UK lanserades i november 1995, och företagets 20 kanaler når 60 miljoner hushåll i nästan 100 länder i Storbritannien, Skandinavien, Benelux, Central- och Östeuropa, Afrika och Mellanöstern. Företaget har kontor i London, Warszawa och Johannesburg.