Release 20 maj: Ny svensk musik efter 12 år

Release idag,  20 maj, "Standing in the corner laughing" av doublePark: En tillbakalutad popdänga från killen som håller sig vid sidan av.

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCN2hC99ASlFpiX4PkkPT-tg

Spotify: https://open.spotify.com/album/34CYlxZ6bEgcBEIQOIEdzV

Om du har bra koll på de tidiga svenska indiereleaserna och ett gott minne kanske namnet doublePark säger dig något. Fyra album släpptes 2002 - 2007. Många riktigt fina recensioner, spellista på P3, P4, Studentradio, lite TV och annat. Inte tillräckligt för att någon skulle sakna artisten som inte släppt något på 12 år.

-Jag har fortsatt och skriva musik, men eftersom tiden ofta är knapp hinner jag tröttna på det jag gjort innan det blivit färdigt, säger Johan Prosell som är mannen bakom doublePark. Nästa gång jag får tid är det roligare att sätta igång med nytt. Jag blev i och för sig klar med ett album för några år sen, men utgivningsbiten är inget som lockar och musiken kom inte längre än byrålådan.

Men nu så. En singel färdig, en till på gång, mängder av musik att ta av. Periodvis har doublePark varit en duo, och / eller tagit in gästmusiker, men den här gången är det Johan Prosell som står för allt från låtskrivande till videoinspelning i vardagsrummet. Liksom flera av doubleParks tidigare låtar, "I don´t want to party", "Bad Hair Day" mfl har nya singeln "Standing in the corner laughing" ett anti-socialt drag.

-Jag tror det är tiden på scenen som gör sig påmind, säger Johan. Det är sällan mänsklighetens bästa sidor man får se därifrån, och det är också idén till videon.

Vänligen

Una / UNA Promotion 0704-61 2002