Pressmeddelande -

Agentia Free Agent Network - Nytt affärsnätverk på kompetensmarknaden med fokus på individen och livsstilen som egen företagare

"Sverige har över en halv miljon enmansföretagare varav drygt 50.000 arbetar som konsulter på kompetensmarknaden. Utöver dessa finns också en stor grupp människor som vill starta eget men inte riktigt vågar ta steget, det är framför allt dem vi vill hjälpa att lyckas." Inleder Agentia Free Agent Network AB:s Grundare och VD Jakob A Wester.

Agentia Free Agent Network är ett nystartat företag som just nu bygger upp ett nätverk för konsulter med eget bolag, så kallade fria agenter. Ordet ”Fri Agent” är ett gammalt begrepp som härstammar ifrån filosofin och tankarna runt människans egen fria vilja.

”Många drömmer idag om större frihet för att bättre kunna kombinera arbets- och privatliv. Vi vill visa att detta är möjligt genom vårt erbjudande kring begreppet ”att vara fri agent”. Företagets mission är att inspirera människor att starta eget och visa på vikten av att bygga sin egen plattform.” säger Jakob A Wester.

Agentia Free Agent Network är det första bolaget som på allvar lanserar den fria agenten som begrepp och livsstil. Yrkes- Livsstilsrollen ”fri agent” är både arbetsgivare och arbetstagare i en och samma person, därför ser man sig som den nya tredje affärsparten på kompetensmarknaden.

"En stark inneboende kraft hos en fri agent är att få jobba med det man brinner för och är bäst på, vilket skapar lust och mening. Att få känna att man verkligen kan bidra. Känna att man gör skillnad spelar roll för självkänslan och livskvaliteten." Säger Jakob A Wester

För att omvandla konceptet till värdeskapande för kunderna har Agentia Free Agent Network utvecklat en affärs- och ledarskapsfilosofi som man kallar ”tre sidors villkor”. Här etableras fokus på resultat och lärande.

”Vi bidrar till samhällsnyttan genom att vara med och skapa en rörligare kompetensmarknad där fler vågar starta eget företag. Vi omdefinierar kompetensmarknaden genom en naturlig hemvist med stark identitet för den enmansföretagande konsulten.” avslutar Jakob A Wester

För mer information kontakta Jakob A Wester, Grundare och VD Agentia Free Agent Network AB.

Telefon 08-5460 17 73.

Webbadress: www.agentia.eu

E-post: jakob.a.wester@agentia.eu

• Livsstil

• göra skillnad
  • tre sidors villkor
  • samhällsnytta
  • fri vilja
  • livsstil
  • agentia free agent network
  • jakob a wester
  • enmansföretagare

Agentia Free Agent Network är ett nytt affärsnätverk på kompetensmarknaden och en naturlig hemvist med stark identitet för enmansföretagaren. Företagets mission är att visa människor att det finns ett val till traditionell anställning och vikten av att bygga sin egen plattform.

Jakob A Wester

Presskontakt VD Agentia Free Agent Network AB Agentia - Home of the Free Agents +46 733 514437