Agila växer och öppnar kontor i Malmö

Bemanningsföretaget Agila fortsätter sin expansion och öppnar ett kontor i Malmö.

”Vi ser en stor tillväxtpotential i Skåneregionen. Vi har nyligen vunnit flera upphandlingar i Skåne och därför är det naturligt för oss att expandera till Malmö” säger David Prybil, Sverigechef Agila.

”Genom att vara på plats, så kommer vi närmare våra kunder och konsulter och på så vis kan vi ge dem ännu bättre service”, säger Helene Casselbrant, Marknadsutvecklare på Agila och ansvarig på Malmökontoret.

Det nya kontoret ligger på Baltzarsgatan 18 i Malmö.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

David Prybil, Sverigechef Agila, telefon: 08-410 725 09, e-post david.prybil@agila.se

Henrik Ottemo, VD Agila, telefon: 08-410 725 48, e-post henrik.ottemo@agila.se

www.agila.se

• Ekonomi, finans

Agila är ett kvalificerat bemannings- och rekryteringsföretag som arbetar med läkarbemanning, sjuksköterskebemanning och socionombemanning. Med hjälp av vårt kunnande och marknadens skickligaste konsulter bistår vi våra uppdragsgivare med resurser under perioder med vakanser i den ordinarie personalstyrkan. Vårt breda utbud av konsulter möjliggör att vi med kort varsel kan lösa akuta bemanningsbehov på både lång och kort sikt. Agilas huvudkontor finns i Stockholm men verksamheten är rikstäckande i både Sverige och Norge. Vi samarbetar idag med i stort sett alla Sveriges och Norges kommuner och landsting samt ett stort antal privata vårdgivare i båda länderna.