Nordens största skönhetsavdelning på Åhléns City i Stockholm - blir ännu större

Nyhet   •   Maj 04, 2018 10:20 CEST

Nu öppnar Åhléns City i Stockholm sin skönhetsavdelning med ännu mer plats för skönhet – kunderna erbjuds nya märken som tex. Urban Decay, Pixi, RMS Beauty, Bomb Cosmetics, MOR, Kora och Rodial samt tjänster som Hannah och Amandas Beauty Bar, med ett brett utbud av skönhetsbehandlingar för hela kroppen.

Den nya utökade skönhetsavdelningen om nu totalt 1300 m2 på T-baneplanet, kommer bland annat att erbjuda kunderna hudvårdsterapeuter, frisörer, makeupartister, nagelteknologer, ögonbryns-experter och farmaceuter och många nya spännande produkter inom kategorierna ”Välbefinnande & Kropp”, ”Inre Skönhet”, ”Ansiktsvård”, ”Make up” samt ”Hår”.

– Åhléns Citys skönhetsavdelning är Nordens största och vi har skapat en destination för skönhet med en köpupplevelse som inte går att få någon annanstans. Vi ser ett stadigt ökande intresse för skönhet och efterfrågan på råd och behandlingar och därför är jag extra stolt över att vi nu utökar både produkt- och tjänsteutbudet för att möta det stora intresse för skönhet som finns, säger Cathrine Wigzell, affärsområdeschef för Skönhet på Åhléns.

De 100 första kunderna som handlar för 500 kr får en goodiebag och hela helgen firar Åhléns med att bjuda kunderna på bubbel, choklad, överraskningar och tävlingar med exklusiva priser. Dessutom är Swiss Clinic på plats och demonstrerar ansiktsbehandling med microneedling: fredag kl. 17-18, lördag kl. 12-13 samt 15-16 söndag kl. 12-13 och kl. 15-16. Förutom erbjudanden, kommer även en rad, specialinbjudna make-up artister, hårexperter och hudterapeuter att vara på plats och redo med råd, tips och behandlingar.

Nya varumärken på Åhléns City Stockholms skönhetsavdelning:

Välbefinnande & Kropp:
Skandinavisk, Scandinavian, Panier des Sens, Ecococo, Coola, Bomb Cosmetics, Me&Mats, Bubble T, Body boom, Noble Isle, MOR, Ashley & Co

Inre Skönhet:
Silicea, Glacial, Simris Alg, Nordic Superfood by Myrberg, Better You, The Organic Pharmacy, Neal's Yard Remedies, Puori, Inflammation Lab

Ansiktsvård:
Swiss Clinic, Rodial, Dr. Brandt, Whamisa, Blithe, Benton, Aromatica,
Cremorlab, J.one, Kora, Kocostar

Make Up:
Urban Decay, Pixi, RMS Beauty, The Balm, Ardell Beauty, Blinc, Proclé, Morris&Luca

Hår: Hot tools, Dafni, Cloud Nine, Noughty

För ytterligare information, vänligen kontakta: