Åhléns förstärker på västkusten – öppnar sitt 79:e varuhus

Den 9 april öppnar Åhléns sitt 79:e varuhus vilket är det femte i Göteborgsområdet. Varuhuset ligger i det nya köpcentret Allum i Partille. Varuhuset är i ett plan med Åhléns samtliga fyra affärsområden; mode, skönhet, hem och media. – Vi är glada över att Åhléns är med i det nya köpcentret. Det är ett spektakulärt centrum med sin överbyggnad över E20 och där vårt nya varuhus ligger i ett bra läge. Vårt fräscha varuhus kommer att bidra till det nya köpcentrets tillväxt, säger Carl-Henrik Rodéhn, varuhuschef för Åhléns Partille. Åhléns fortsätter att satsa på en mix av egna och externa varumärken exempelvis inom mode där både det egna Wera och de externa varumärkena Esprit och St Tropez finns representerade. – Vi är glada över att kunna erbjuda ytterligare ett varuhus i Göteborgsområdet. City-varuhuset i Göteborg är mycket populärt och nu har vi höga förväntningar på det nya varuhuset i Partille, säger Åhléns VD Bjarne Mumm. För ytterligare information, kontakta: Bjarne Mumm, VD, tel 08-402 80 50 / 070-342 92 99 Carl-Henrik Rodéhn, varuhuschef Åhléns Partille, tel 070-3022570 Monica Hultgren, Pressinformation, tel 08-402 81 04 / 070-556 45 83 www.ahlens.com Om Åhlénskoncernen Åhléns är det ledande detaljhandelsföretaget i Sverige med inriktning på snabbrörliga specialvaror. Verksamheten är koncentrerad till fyra affärsområden – Mode, Skönhet, Hem och Media. Åhléns AB driver idag 79 varuhus, 20 hembutiker, varav 17 i Norge samt butikskedjan Kicks med 87 butiker och Lagerhaus med 15 butiker. Den totala omsättningen för Åhléns AB 2005 var ca 5,0 miljarder kronor exklusive moms. Koncernchef och VD för Åhléns AB är Bjarne Mumm. Åhléns AB ingår i Axel Johnson Gruppen.