Åhléns guidar i jul

Åhléns guidar i jul

Idag landar Åhléns julkatalog i brevlådan hos vart sjätte hem i Sverige. Det är startskottet för Åhléns julkampanj som i år fokuserar på att förbättra, förenkla och förgylla julhandeln för alla kunder.

Åhléns har en lång tradition av kataloger ända sedan Åhlén & Holm startade 1899. I år skickas över 700 000 ex. till Åhléns kundklubbsmedlemmar. Under kommande veckor kommer Åhléns att förgylla julhandeln för sina 3000 allra trognaste kunder runt om i landet, genom att hänga julstrumpor på deras dörr med erbjudande. I varuhusen kommerdet att finnasX-mas Guidersom personligen hjälper kunderna med att handla julpynt till hemmet, uppdatera sin festlook och köpa sina julklappar.

-Vi är ett riktigt julklappsvaruhus och med vår unika mix har vi något för alla. I år satsar vi på att inspirera och vägleda våra kunder i varuhusen vilket också speglar vår kampanj,säger Anna Stinger,Marknadschefpå Åhléns.

I år satsar Åhléns också på en unik kostnadsfri tjänst –X mas Shoppingdär du kan du få hjälp att handla dina julklappar av Åhléns personal i varuhusen. På Åhléns City i Stockholm och Göteborg kan du få hjälp av våraPersonal shoppersoch du väljer själv om du vill boka ett personligt möte eller maila din önskelista. Åhléns lanserar även en särskild satsning på presentkort i julhandeln, som också kan köpas online påahlens.se.

Julkatalogen produceras inhouse på Åhléns.
Reklambyrå är We are Group.

Läs mer på:
www.ahlens.se
www.ahlens.se/city

För mer information, vänligen kontakta:
Thérèse Johnsson Sundberg, vik. Informationschef Åhléns AB, tfn 08-120 622 96
Anna Stinger, Marknadschef  Åhléns AB,  tfn08-120 622 16

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön. I dag är vi ett av Nordens starkare varumärken med 77 varuhusi Sverige och 29 butiker i Norge. Vår vision är att vara kvinnans favorit och först på hennes shoppinglista. Vårtuppdrag är att förbättra, förenkla och förgylla hennes tillvaro och vår affärsidé är att förse henne med en unik mixav moderiktiga och prisvärda produkter inom Mode, Skönhet och Hemmet. Åhléns 3 000 skickliga medarbetaremöter 90 miljoner kunder varje år. Åhléns omsatte 4,7 miljarder 2010 och ingår i detaljhandelskoncernenAxstores.www.ahlens.se

Om AxstoresAxstores är en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner med kända varumärken såsom Åhléns, Kicks,Esthetique och Lagerhaus. Koncernen har över 390 varuhus och butiker i Sverige, Finland och Norge ochomsatte ca 6,7 miljarder 2010. Axstores ingår i familjeföretaget Axel Johnson som ägs av Antonia Ax:sonJohnson med familj.www.axstores.se