Åhléns inleder exklusivt samarbete med Carin Wester

Åhléns har inlett ett exklusivt samarbete med modeskaparen Carin Wester. Samarbetet innebär återkommande höst- och vårkollektioner för varuhuset. Den första kollektionen som omfattar kläder, accessoarer och väskor är tillgänglig för Åhléns kunder hösten 2017.

Det skandinaviska märket Carin Wester grundades 2004 av den prisbelönta svenska designern, och tillgängliggörs nu exklusivt för Åhléns kunder.

- Carin Wester har på kort tid gjort ett stort avtryck i den svenska designvärlden och skapat moderna klassiker. Vi är stolta över att inleda samarbetet med Carin Wester och tror att märket kommer att passa och tilltala våra modeintresserade Åhléns-kunder väl, säger Gustaf Öhrn vd Åhléns.

Samarbetet innebär att Åhléns får den exklusiva rättigheten att sälja märket Carin Wester, och är en del av varuhuskedjans stora satsning på att bredda sitt utbud för kunderna.

Carin Wester inledde sin karriär som damdesigner på Paul & Friends. När hon sedan startade sitt eget klädmärke 2004 fick hon snabbt internationell uppmärksamhet. Modeskaparen är flerfaldigat prisbelönad, bland annat har hon mottagit Damernas Världs ”Guldknappen”2009 samt ”Årets nykomling” 2004 av ELLE. Carin Wester arbetar idag som Creative Director på WeSC och kommer fortsätta med det, samtidigt som hon genomför samarbetet med Åhléns för hennes eget märke.

- Det känns mycket roligt att varumärket får leva vidare med Åhléns. Jag ser fram emot ett kreativt och utvecklande samarbete där vi kan fortsätta att utveckla mitt märke tillsammans, säger Carin Wester.

Den första kollektionen kommer att finnas på samtliga Åhlénsvaruhus och på åhlens.se från hösten 2017, och omfattar både kläder, accessoarer och väskor. Framöver väntar återkommande vår- och höstkollektioner.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Weronica Nilsson, Kommunikationschef Åhléns tel: 070-198 11 23 mail: weronica.nilsson@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken med 69 varuhus i Sverige och internethandel via åhléns.se. Vi är det moderna varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter och lösningar på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 5 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se