Åhléns lanserar juicebaren StrÅ

Den 30 september slår Åhléns upp dörrarna till sin första juicebar på Åhléns City i Stockholm. Konceptet ska passa alla, inte bara hälsonördar, och inspirera till en mer hälsosam livsstil. Juicebaren blir också det första varuhuset i världen med ett eget vetegräsväxthus.

På StrÅ kommer gästerna erbjudas superfoods, både gällande mat och dryck. Ambitionen är också att tillhandahålla ekologiska varumärken så långt det är möjligt. Gästerna kommer att kunna välja mellan färdiga kallpressade juicer, juicepaket med detox-effekt, näringsrika wraps fyllda med nyttigheter samt glutenfri gröt i olika former. På StrÅ används uttrycket ”No Muu” vilket menas att produkter från ko undviks (inget rött kött och laktos). Glutenfria produkter och alternativ för veganer finns alltid i sortimentet.

Konceptet från idé till färdig juicebar är utvecklat av Jonas Sandström, Business Area Manager Åhléns Food.

– Juicebarer besöks inte längre bara av hälsonördar utan av alla som vill äta bra, må bättre och leva längre, menar Jonas Sandström.

Inredningen på StrÅ kommer att vara industriell med rostfritt stål och kakel som blandas med träaccenter och gröna element. Juicebaren blir också det första varuhuset i världen med ett eget vetegräsväxthus.

All personal på StrÅ är utbildad inom friskvård. Meningen är att de ska kunna ge gästerna tips och inspiration om kost och näring för att leva ett sundare och friskare liv.

Åhléns kommer också, kopplat till Strå, inleda en rad spännande eventsamarbeten i hälsans tecken med start i vår.

För ytterligare information om StrÅ, vänligen kontakta:Monica Hultgren-Andersson, Informatör Åhléns, 08-402 81 04, mail: mhu@ahlens.se

Produkt- och miljöbilder, finns i Åhléns bildbank v. 40 / den 2/10:
www.ahlens.se/press
Välj: Bildbanken / Food / Strå

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Nordens starkare varumärken med 77 varuhus i Sverige och 32 butiker i Norge. Vår mission är att förenkla, förbättra och förgylla livet för våra kunder varje dag. Under 2013 omsatte Åhléns 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare mötte över 80 miljoner kunder. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axstores.  www.ahlens.se