Åhléns nyöppnar i Piteå

Idag, den 29 oktober, är det premiär för Åhléns Piteå i nya fräscha lokaler. Det nya varuhuset som igår smygöppnades för Åhléns klubbkunder ligger i samma fastighet som tidigare men har bytt läge. Det har skett en dramatisk förändring på insidan med bland annat en helt ny och spännande inredning! – Efter flera års förberedelser känns det extra roligt att öppna vårt nya, moderna varuhus, säger Michael Holgersson, varuhuschef för Åhléns Piteå. Samtidigt som vi ger våra kunder en ny shoppingupplevelse förstärker det också Piteås ställning som attraktiv handelsstad. – Åhléns strävar alltid efter att våra varuhus finns i moderna lokaler med attraktiva, centrala lägen. Nyöppningen i Piteå i uppfräschade lokaler stärker vår närvaro i staden, säger Bjarne Mumm, VD för Åhléns. För ytterligare information vänligen kontakta: Bjarne Mumm, VD, tel 08-402 80 50 / 070-342 92 99 Bo Holmberg, försäljningsdirektör, tel 070-869 32 20 / 08-402 80 42 Michael Holgersson, varuhuschef Åhléns Piteå, tel 0911-24 54 01 www.ahlens.com Om Åhléns Åhléns är det ledande detaljhandelsföretaget i Sverige med inriktning på snabbrörliga specialvaror. Verksamheten är koncentrerad till fyra affärsområden – Mode, Skönhet, Hem och Media. Åhléns AB driver idag 74 varuhus, 6 hembutiker i Sverige, 18 hembutiker i Norge samt www.ahlens.com. I Åhlénsgruppen ingår sedan maj 2002 även kosmetikkedjan Kicks med 68 butiker runt om i landet och sedan oktober 2004 inredningskedjan Lagerhaus med 7 butiker. Den totala omsättningen för Åhléns och Kicks 2003 var ca 4,6 miljarder kronor exklusive moms. Bjarne Mumm är VD för Åhlénsgruppen, som ingår i Axel Johnson Gruppen.