Åhléns öppnar nytt varuhus i Gallerian

Imorgon, den 22 oktober, slår Åhléns upp portarna till sitt nya varuhus i Gallerian i Stockholm. Det nya Åhléns Gallerian erbjuder 2000 kvm butiksyta i två plan med kläder, skönhetsprodukter, heminredning, musik och media. Åhléns blir en av de starkaste magneterna för att locka shoppare till den uppfräschade Gallerian i Stockholm. På Åhléns Gallerian har det välkända Åhlénskonceptet spetsas till med en satsning på fler märkeskläder, behandlingsrum på skönhetsavdelningen och specialdesignad ljussättning. – Det är viktigt för Åhléns att våra varuhus ligger i attraktiva lokaler med ett bra läge. Något som verkligen stämmer in på den ombyggda Gallerian. Åhléns Gallerian kompletterar Åhléns City och ger våra kunder en ökad tillgänglighet, säger Åhléns VD Bjarne Mumm. – Vi kommer att spetsa till Åhlénskonceptet i det nya varuhuset, säger Kenneth Backelin, varuhuschef för Åhléns Gallerian. Förutom ett större utbud av märkeskläder och behandlingsrum på skönhetsavdelningen kommer det att hända något på Åhléns Gallerian varje helg, t ex uppträdanden, författarträffar eller makeupvisningar. För ytterligare information vänligen kontakta: Bjarne Mumm, VD, tel 08-402 80 50 / 070-342 92 99 Kenneth Backelin, varuhuschef, tel 070-537 90 66 www.ahlens.com Om Åhléns Åhléns är det ledande detaljhandelsföretaget i Sverige med inriktning på snabbrörliga specialvaror. Verksamheten är koncentrerad till fyra affärsområden – Mode, Skönhet, Hem och Media. Åhléns AB driver idag 74 varuhus, 6 hembutiker i Sverige, 18 hembutiker i Norge samt www.ahlens.com. I Åhlénsgruppen ingår sedan maj 2002 även kosmetikkedjan Kicks med 68 butiker runt om i landet. Den totala omsättningen för Åhléns och Kicks 2003 var ca 4,5 miljarder kronor exklusive moms. Bjarne Mumm är VD för Åhlénsgruppen, som ingår i Axel Johnson Gruppen.