Åhléns re-lanserar VIDE

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2018 13:19 CEST

För att möta den urbana, trendmedvetna kunden som vill göra medvetna och hållbara val i sitt hem, re-lanseras nu Åhléns varumärke VIDE inom kategorin bädd & bad med nya spännande mönster och material.

VIDE:s produkter kännetecknas av skandinavisk och modern elegans, vardaglig lyx, hög kvalitet till bra pris och produceras genomgående av hållbara, ekologiska material. I den nya kollektionen som lanseras till hösten, finns bland annat bäddset i satin och mönstrat bäddset i percale, lyxig mjuk badfrotté samt kuddar och plädar.

-Vi är glada att kunna erbjuda VIDE i en förnyad tappning då vi vet att VIDE är ett uppskattat val hos våra kunder som tilltalas av vackra och hållbara produkter som alltid är ett bra val – både ekonomiskt och hållbart, säger Ulrika Andersson affärsområdeschef Hem på Åhléns.

De nya VIDE produkterna innefattar bland annat bäddset, lakan, örngott, kuddar, plädar, handdukar och badrock och finns tillgängliga i alla Åhléns varuhus och på åhlens.se från och med vecka 34.

För högupplösta bilder, besök Åhléns bildbank:

För ytterligare information och lån av produkter, vänligen kontakta:
Sara von Gegerfelt, Presskontakterna: 08-662 24 00 eller sara@presskontakterna.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken med 62 varuhus i Sverige och e-handel via åhléns.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se

Kommentarer (0)

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.