Nu släpps Carin Wester SS18 på Åhléns

Nu släpps Carin Wester SS18 på Åhléns

Den 22 november släpps den andra kollektionen från Åhléns exklusiva samarbete med modeskaparen Carin Wester. Vårens kollektion, som inspirerats av starka kvinnors liv, arbete och uttryck, omfattar kläder, accessoarer och väskor, och finns på samtliga Åhléns varuhus och åhlens.se.

Vårens första släpp bygger en stilren grafisk kollektion, som samtidigt är bekväm - som gjord för en artist i sin studio eller ateljé. Mönsterbilden är grafisk med block som möter varandra skarpt eller flyter ihop till transparenta flödiga ytor i akvarell. Siluetten är ren och avslappnad med både oversize och figurnära i en skön mix.

-Den här säsongen har vi inspirerats av starka kvinnors liv, arbete och uttryck – och skapat en garderob som är både bekväm och stilren. Som funkar både på jobbet och till vardags, med tydliga key items. Mönsterbilderna plockar upp en artistisk, fri känsla som är färgstark och modig, säger Frida Tham Designchef för Åhléns Mode.

Kollektionen från Carin Wester byggs med tydliga signaturplagg och säsongsvariationer, men också med plagg av vardagligare karaktär i återkommande kvaliteter. Den omfattar även accessoarer som tex väskor, handskar, mössor, scarfs och keps.

Om Carin Wester
Carin Wester inledde sin karriär som damdesigner på Paul & Friends. Hon startade sitt eget klädmärke 2003 och fick snabbt internationell uppmärksamhet. Modeskaparen är flerfaldigat prisbelönad, bland annat har hon mottagit Damernas Världs ”Guldknappen” 2009 samt ”Årets nykomling” 2004 av ELLE. Carin Wester arbetar idag som Creative Director på WeSC.

För högupplösta bilder, besök Åhléns bildbank:http://ahlens.mediaflowpro.com/5/

För ytterligare information och lån av produkter, vänligen kontakta:
Sara von Gegerfelt, Presskontakterna: 08-662 24 00 eller sara@presskontakterna.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken med 63 varuhus i Sverige och e-handel via åhléns.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se