Nytt våningsplan bara för män på Åhléns City Göteborg

Nytt våningsplan bara för män på Åhléns City Göteborg

Åhléns City Göteborg har öppnat ett nytt våningsplan reserverat för män. Nya varumärken, ny inredning och ett utvecklat koncept riktar sig till modeintresserade män som söker inspiration i vardagen. Åhléns City Göteborg satsar på män och herrmode genom att öppna ett nytt våningsplan. Från tidigare 550 kvm finns idag tillgång till 1600 kvm med spännande herrmode. Nya varumärken såsom Blank, Filippa K, Acne, Nudie Jeans, Replay, Polo Jeans by Ralph Lauren, Thomas Burberry, J. Lindeberg, Whyred, Tiger Jeans, kompletterar det redan breda sortimentet. Utöver mode finns även herrskor, underkläder och accessoarer att välja mellan. Herrmodet sätts i fokus på ett sobert inrett våningsplan. Professionella säljare finns på plats för att hjälpa kunderna och under våren finns även en personal shopper till hands. Den manlige kunden kan se fram emot komplett service och att kunna tillgodose sina behov inom herrmode på ett och samma ställe. - Vi är stolta över att öppna upp ett helt våningsplan på Åhléns City Göteborg, fyllt med mode, för den manliga kunden. Vi kan erbjuda ett betydligt större och bredare sortiment än tidigare nu när kläder, herrskor, underkläder och accessoarer finns samlade på ett och samma ställe. Till detta adderar vi personal shopper samt inom kort en egen sömmerska, säger Kim Johansson, varuhuschef Åhléns City Göteborg Det nya herrmodevåningsplanet på Åhléns City Göteborg finns på Östra Hamngatan 18, Göteborg. Bifogat finns bilder på den nya herravdelningen. Välkommen! För ytterligare information kontakta: Kim Johansson, varuhuschef Åhléns City Göteborg: +46 31 333 40 01 / +46 70 325 41 57 Monica Hultgren, pressinformation, telefon: +46 8 402 81 04 / +46 70-556 45 83 Om Åhlénsgruppen Åhlénsgruppen är en ledande nordisk detaljhandelskoncern med varuhus och butikskoncept inom mode, skönhet, hem och media bestående av varuhuskedjan Åhléns, butikskedjorna Kicks och Lagerhaus samt livsstilskonceptet myself & friends. I de drygt 260 varuhus och butiker i Sverige, Finland och Norge möter Åhlénsgruppen över 250 000 kunder varje dag. Totalt omsätter koncernen 5,7 miljarder kronor och har cirka 5 000 anställda. Åhlénsgruppen ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB som ägs av Antonia Ax:son Johnson med familj. www.ahlens.se Åhlénsgruppen ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB tillsammans med Axel Johnson International, Novax, Servera och Svensk BevakningsTjänst samt delägda börsnoterade Axfood och Mekonomen. Gemensam ägare är Antonia Ax:son Johnson med familj. Totalt omsätter de hel- och delägda bolagen inom Axel Johnson AB drygt 50 miljarder kronor och har omkring 15 000 anställda (2007). www.axeljohnson.se