Kaustik talar tillsammans med Stockholm stad på MVTe

Under MVTe - Mötesplats Välfärldsteknologi och e-hälsa - talar Kaustik tillsammans med Stockholm stad om bra struktur på personlig assistans med IT-stöd. Dessutom: Omsorg 24 - Så skapar du full koll på HVB-hem och LSS-boende.

Hög kvalitet på personlig assistans med IT-stöd

Med en komplett webbtjänst för administration av personlig assistans sparar stadsdelsförvaltningen i Stockholm stad både tid och pengar. Kärnan är ett digitalt stöd för smidig schemaläggning och automatiska tidrapporter, som användarna når via smartphone, dator eller surfplatta. Detta minskar risken för fel och frigör tid som kan ägnas åt att ge omsorgstagarna bättre hjälp i sin vardag.

Talare: Mille Salomaa-Lindström, Stockholm stad och Marie Kringberg, Kaustik AB/Aiai

Så skapar du full koll på HVB-hem och LSS-boende

Omsorg24 är en webbtjänst helt skräddarsydd för HVB-hem och LSS-boenden. För att ett hem för vård och boende ska fungera väl krävs en bra och effektiv administration. Detta användarvänliga system innehåller alla funktioner er verksamhet behöver – schemaläggning, tidrapportering, lönehantering, HR-system m.m. Som webbtjänst gör Omsorg24 att ni alltid har tillgång till det ni behöver direkt via mobilen, datorn eller surfplattan. Kontakten mellan medarbetare inom verksamheten blir därför både enkel och direkt.

Talare: Louise Frei och Pelle Fridman, Kaustik AB/Omsorg24.

Konferensprogrammet är kostnadsbelagt och endast de med konferensbiljett för MTVe har tillgång till programmet.

Konferensen på MVTe syftar till att ge dig energi och kunskap att fortsätta, alternativt påbörja, ditt arbete med att implementera välfärdsteknologi och e-hälsa inom kommunal vård och omsorg. Konferensen erbjuder information och effektiva möjligheter att dela erfarenheter. Programmet genomsyras av exempel som gynnar individen - för ökad självständighet, delaktighet, säkerhet, trygghet och aktivitet.

Kista Mässan, 3 feb 2016, kl 13.45-15.00 Sal: E5