​Anna Nelson är utsedd till ny vd för Kaustik AB

Oskar Svarfvar har av privata skäl valt att inte fortsätta som vd för Kaustik AB.

Oskar Svarfvar har medverkat till Kaustiks förbättrade bolagsstyrning, lett organisationen mot en jämnare utvecklingstakt och stärkt organisationen med fler kompetenser. En av de senaste rekryteringarna är Anna Nelson som nu efterträder Oskar Svarfvar som ny vd för Kaustik.

-Vi är mycket glada att Oskar lyckats rekrytera Anna Nelson som vi tycker har rätt erfarenhet och fantastiska kvalifikationer för att nu leda Kaustik framåt, säger Kaustiks styrelseordförande Magnus Berglind.

Varför attraherades du av Kaustiks vd-roll?

- Att få leda ett så välskött IT-företag i en expansiv fas är naturligtvis både tacksamt och spännande. Men främst attraherades jag av all kunskap företaget besitter och den samhällsnytta Kaustik bidrar till genom våra medarbetares engagemang och produkter, säger Anna Nelson.

Vad kommer jag som kund kunna förvänta mig av dig som nytillträdd vd?

- Kaustik är idag ett väl fungerande bolag med ett tydligt engagemang och mission att sprida kunskap. Jag ser fram mot att utveckla detta ytterligare samt öka kundinteraktionen och leverera ännu mer nytta åt våra kunder, säger Anna Nelson.

Anna Nelson har mångårig erfarenhet från ledande befattningar inom IT-branschen, bl a som vd och försäljningschef. Anna Nelson kommer närmast från rollen som sälj- och marknadschef inom Kaustik.

För frågor angående denna pressrelease kontakta Anna Nelson, 0709-359017 alternativt Magnus Berglind, 070-6953370. Läs mer om Kaustik på www.kaustik.com.

• Välfärd

• kaustik

Kaustik utvecklar verksamhetsstödet Aiai (Administrativ Interaktiv Assistans över Internet) som effektiviserar administrationen och säkrar kontrollen av personlig assistans. Det webbaserade systemet har skräddarsytts för den som arbetar med eller brukar assistans. Aiai underlättar och automatiserar den omfattande administration som personlig assistans kräver, vilket innebär att användarna i högre grad kan fokusera på själva utförandet av assistansen. Med drygt 40 000 användare är Kaustik marknadsledande i Sverige vad gäller verksamhetssystem för personlig assistans.

Kaustik är ett IT-företag, men också ett kunskapsföretag som med ett genuint engagemang förmedlar kompetens och bidrar i angelägna frågeställningar inom området personlig assistans. Kaustik publicerar Aiai Magasinet, anordnar Akademi samt arrangerar en viktig mötesplats under Almedalsveckan vid namn Full delaktighet. Kaustik har även utvecklat produkten Omsorg24 som är ett skräddarsytt verksamhetsstöd åt HVB-hem och LSS-boenden.