Nytt nummer av Aiai magasinet!

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2019 10:23 CEST

Aiai magasinet nr. 9

Äntligen är årets första nummer av Aiai magasinet här. I detta nummer fokuserar vi extra mycket på kommunikation och vi träffar bland annat Linda Eriksson från Nationellt kunskapscenter för dövblindsfrågor, Viktor Kaiser från Tobii Dynavox och Jengla Omsorg. Cecilia Blank har skrivit en viktig krönika med fokus på allas rätt till kommunikation och självklart får ni både träffa flera av oss som jobbar med Aiai och lära er mer om systemet.

Trevlig läsning!

Kaustik är ett IT-bolag som med gedigen kunskap och engagemang utvecklar IT-system för vård- samt omsorgssektorn. Aiai och Carefox är marknadsledande verksamhetssystem som effektiviserar administrationen av personlig assistans respektive hemtjänst. Omsorg24 är ett skräddarsytt system för HVB-hem och LSS-boenden.

Därutöver förmedlar Kaustik Akademi kompetensutveckling för privata och offentliga omsorgsverksamheter och Aiai Magasinet berör ämnen förknippat med personlig assistans. Varje år anordnas även Full delaktighet som är en mötesplats under Almedalsveckan som syftar till att samla opinionsbildare och beslutsfattare kring frågor om varje individs rätt att delta i vårt samhälle.

Kommentarer (0)

Kommentera