Airec är ny medlem av India Sweden Innovation´s Accelerator

"Målet med programmet India Sweden Innovations' Accelerator är att främja tekniköverföring och underlätta kontakter mellan indiska intressenter och innovativa svenska företag. Inom programmet samarbetar Energimyndigheten med Business Sweden och Confederation of Indian Industry (CII).

Att förstå lokala förhållanden, att vid behov anpassa sitt erbjudande, att välja rätt partners för den strategi man har är viktiga framgångsfaktorer för utländska företag i Indien.

De svenska företag som medverkar i programmet är miljöteknikföretag med verifierad teknik och/eller applikationer som kan möta den indiska marknadens behov, prioriteringar och betalningsförmåga. Det är viktigt att de svenska företagen kan möta den snabba utvecklingen i landet och att presenterade lösningar går att skala upp vid behov."

• Energy issues

Kerstin Larsson