Blogginlägg -

​Airmee gillar nytänkare och är väldigt glada över att presentera en av våra nya kunder – Pen Store!

Pen Stores grundare Jacob Bergström är själv penn-fantast och hittade en lucka i den svenska marknaden när han surfade runt på jakt efter en reservoar-penna till sig själv.

I början var man helt inriktad på e-handel men idag är det många som främst känner igen Pen Store från flaggskeppsbutiken på Hornsgatan i Stockholm.

Varför valde ni att öppna en fysisk butik?

- Vi insåg hur viktigt det är att få klämma och känna innan man bestämmer sig. Därför valde vi att gå mot vår ursprungliga plan och start en fysisk butik. Ibland kallar jag den fysiska butiken ”mitt första misstag”, eftersom den tog mycket fokus från näthandeln i början. Men idag är jag väldigt nöjd med beslutet, konstaterar Jacob.

Vår affärsmodell bygger på att den fysiska butiken och e-handeln kompletterar och förstärker varandra. Vi vill att folk ska kunna komma in och få en upplevelse. Samtidigt har vi såklart inte hela vårt sortiment i butiken vilket gör att vår personal dagligen lotsar folk vidare till e-handel. Då är det grym service att kunna erbjuda hemleveranser samma kväll - där är Airmee klockrent för oss!

Vad tror du framgången beror på?

- Det har inte riktigt funnits någon stor aktör på nätet i Sverige inom konstnärsmaterial – vi hittade en nisch och har noggrant byggt upp ett stabilt sortiment med en hel del unika produkter. Vi har satsat hårt på att få till rätt kundupplevelse, vilket givit utdelning.

När vi startade för snart 10 år sedan var det konkurrensfördel att erbjuda snabba leveranser. Idag är det förväntat av kunderna, och för att verkligen sticka ut krävs det att vi är på tårna och kan erbjuda exceptionellt snabba leveranser och stor flexibilitet.

Vilken roll ser ni på er butik i framtiden?

Pen Store kommer finnas kvar på Hornsgatan – var så säker! Vi har dessutom ambitioner om att starta nya Pen Stores ute i landet. Butikerna ger oss fysisk närvaro i fler städer och förstärker vår distributionskedja. Airmee passar in i den här modellen, de är flexibla och kan hantera leveranser från både lagerlokaler och butiker i innerstadsmiljö. Vi ser dem som en strategisk partner som vi kan växa med, helt enkelt.

Vad är då Jacobs egen favoritpenna? Svaret är reservoarpennan Lamy Safari, som kostar runt 200-lappen.

Kolla in Pen Stores produkter på deras hemsida här.

Airmee levererar till Stockholm, Göteborg och Malmö. I Penstores webshop kan du beställa innan kl 13:00 för leverans samma dag mellan kl 17-22 om du bor i Stockholm. Vill du ha leverans till jobbet så kan du även välja ett leveransfönster under dagtid.

____________________________________________________________________________