Airport City Stockholm på Fastighetsmässan MIPIM i Cannes och Fastighetsmässan i Stockholm

Bilden visar en visionsbild av SkyCity, Airport City Stockholm samt projektets VD, Kristina Alvendal. Fotograf: Kristian Pohl.

”Här börjar Stockholms innerstad” var namnet på Airport City Stockholms återkommande seminarium den 14 mars under MIPIM, den årliga fastighets- och investeringsmässan i Cannes, Frankrike. Vid kommande Fastighetsmässan i Stockholm, den 20-21 mars, är Kristina Alvendal en av mässans keynote-talare.

Under Airport City Stockholms välbesökta seminarium i Cannes presenterades projektets vision och den unika stadsbyggnadsstrategin. Talare på seminariet var Kristina Alvendal, VD Airport City Stockholm, Alexander Ståhle, VD Spacescape samt Mats Hedenström, Tillväxtdirektör Länsstyrelsen Stockholms län. Kristina Alvendal är även en av keynote-talarna vid Nordens största fastighetsmässa i Stockholm, som äger rum den 20-21 mars i Kistamässan.

För Fastighetsmässan berättar Kristina Alvendal om vad hon kommer att tala om under sitt föredrag, torsdagen den 21 mars kl. 13.00:

– Om vi ska kunna konkurrera på en internationell marknad med de smartaste
människorna måste vi erbjuda innovativa och kreativa miljöer. Då duger inte längre de traditionella företagsparkerna med hus som står i princip in the middle of nowhere – det är den täta, urbana staden som kan erbjuda mervärde för att intelligenta människor ska välja Stockholm som stad att jobba i – med alla stadens funktioner nära till hands.

Läs gärna intervjun i sin helhet här.

Text av Maria Lundmark, för Fastighetsmässan.

För att anmäla dig till Airport City Stockholms seminarium på Fastighetsmässan, vänligen klicka här