Arlanda – the Official Airport of ABBA The Museum

Bild: Swedavia

Swedavia och Stockholm Arlanda Flygplats erbjuder just nu resenärer och besökare till Stockholm och Sverige en unik förhandstitt på ABBA The Museum. I bagagehallen och i flygplatsens turistinformation i ankomsthallen Terminal 5 kan man se en del av det museet kommer att ställa ut. Den 7 maj 2013 öppnar ABBA The Museum som en del av Swedish Music Hall of Fame på Djurgården i Stockholm.

– Stockholm Arlanda Airport är ABBA The Museums samarbetspartner och Official Airport. Med närmare 20 miljoner resenärer årligen är Arlanda den viktigaste porten till Stockholm och Sverige. Vi vill kunna välkomna resenärer och besökare med vad regionen kan erbjuda, och självklart är ABBA The Museum ett nytt och mycket attraktivt besöksmål, säger Jan Lindqvist, kommunikationschef Swedavia Arlanda.

Biljetter till museet går att köpa i SJs biljettkassa i SkyCity på Arlanda.

Källa: Swedavia

Stockholm Arlanda Airport är ett av Sveriges viktigaste kommunikationsnav och en del av det expanderande Airport City Stockholm. Sveriges första riktiga flygplatsstad skapar dynamiska områden där företag och verksamheter samverkar med omvärlden på gångavstånd i en levande stadsmiljö. Det är här regionens nästa kunskapskluster och en attraktiv destination växer fram. Airport City Stockholm är ett unikt samarbete mellan de tre starka aktörerna Swedavia, Sigtuna kommun samt Arlandastad Holding.