Nytt italienskt designcafé i Terminal 2

Nyhet   •   Feb 05, 2013 12:23 CET

Lavazza Espression café och restaurang, som öppnar i nya Terminal 2 på Stockholm Arlanda Airport, är en del av den stora satsningen som görs på terminalen. Besökarna erbjuds genuint italienska smaker och en atmosfär som andas kreativitet och design. Totalt rymmer konceptet 130 sittplatser, två våningar, i en miljö utsmyckad med fotografier signerade några av världens mest välkända fotografer, bland andra Annie Leibovitz, Mark Seliger och Ellen von Unwerth.

- Vi  har ett starkt fokus på att öka kundnöjdheten på våra flygplatser och tillsammans med våra affärspartners skapar vi ett attraktivt utbud. Med den moderna miljön och det nya spännande utbudet kommer Terminal 2 att vara en inspirerande mötesplats för våra resenärer. Vi är därför väldigt stolta över att välkomna Lavazzas koncept till vår flygplats, säger Roel Huinink, VD för ASDC och ansvarig för utveckling av butiker, restauranger och kommersiell service på Stockholm Arlanda Airport och Göteborg Landvetter Airport.

Korta fakta – Lavazza Espression Arlanda
Läge: Terminal 2
Antal sittplatser: 130
Inredningsdesign: Lorenzo Marini och Crea International

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jenny Forshill, Trade Marketing Manager Lavazza Nordic, 073-512 55 03
E-post: jenny.forshill@lavazzanordic.se

Richard Wellemets, tf Presschef Swedavia, 010-10 90 100
E-post: richard.wellemets@swedavia.se

Läs gärna pressmeddelandet i sin helhet här.

Källa: Swedavia

Stockholm Arlanda Airport är en del av Airport City Stockholm. Med ambitionen om en levande flygplatsstad, närmare världen utvecklas området och skapar dynamiska centrum för industri, handel och möten med syftet att öka hela regionens tillväxt. Sveriges första riktiga flygplatsstad skapar dynamiska områden där företag och verksamheter samverkar med omvärlden på gångavstånd i en levande stadsmiljö. Airport City Stockholm är ett unikt samarbete mellan de tre starka aktörerna Swedavia, Sigtuna kommun samt Arlandastad Holding.

Kommentarer (0)