Tre nya filmer om Airport City Stockholm

Vad är egentligen en flygplatsstad och vad är Airport City Stockholm? Svaret på detta finns nu i filmformat på www.airportcitystockholm.com.
På sajten lanseras nu tre filmer som beskriver VAR den nya flygplatsstaden ligger, VEM som ligger bakom satsningen och VAD man vill åstadkomma.

Flygplatsstad är ett relativt nytt begrepp. Därför lanserar Airport City Stockholm tre filmer för att på ett enkelt sätt berätta vad en flygplatsstad är och varför det är viktigt att utveckla en i Stockholm.
Airport City Stockholm skapar förutsättningar för företag och affärsverksamheter genom att minska avstånd och generera ett dynamiskt centrum för industri och handel.
Här växer ett ekonomiskt och kommersiellt centrum upp där flygplats, företag och verksamheter samverkar med omvärlden på gångavstånd.
Redan idag sysselssätter området många men ambitionen är att under en tioårsperiod kunna erbjuda ännu fler arbetstillfällen.

Sverige i allmänhet, och Stockholm i synnerhet, har en imponerande meritlista när det kommer till miljöarbete och hållbara lösningar jämfört med många andra länder. Stockholm Arlanda Airport, har ett världsledande klimatarbete och Sigtuna kommun, hemkommun till Airport City Stockholm, arbetar aktivt med miljöfrågor. Allt detta sammantaget gör flygplatsen och omkringliggande område till en självklar plats att etablera Airport City Stockholm, ett nav inom hållbarhet och Cleantech.

Nu lanserar Airport City Stockholm tre filmer som på ett tydligt och enkelt sätt förmedlar de frågor som många ställer sig:
VAD är Airport City Stockholm
VAR ligger Airport City Stockholm
VEM ligger bakom Airport City Stockholm

• cleantech
  • hållbar stad

Airport City Stockholm är ett samarbete mellan Swedavia AB - som äger, driver och utvecklar elva flygplatser i Sverige - Sigtuna Kommun - Airport City Stockholms hemkommun - samt fastighetsutvecklingsbolaget Arlandastad Holding AB. Airport City Stockholm skapar en modern flygplatsstad och ett världsledande centrum för hållbarhet och Cleantech.