Airsonett har signerat samarbetsavtal med distributör i Tyskland

Som ett led i den internationella lanseringen av AIR-4 så har Airsonett AB tecknat ett samarbetsavtal med det tyska medicintekniska företaget OxyCare GmbH.

“Tyskland är en av våra viktigaste marknader så vi är nöjda över att ha tecknat ett distributörsavtal med det medicintekniska företaget OxyCare GmbH. Bolaget har dedikerade resurser som kommer att marknadsföra och lansera Airsonett AIR4 på den tyska marknaden. OxyCare kommer dessutom att hantera all logistik, installationer och utbildning på den tyska marknaden. Vi är mycket glada över att vi nu har en partner som kan introducera AIR4 i Tyskland och möjliggöra att fler patienter kan få tillgång till denna behandling.” säger Jonas Båghammar, VP Business Development at Airsonett AB.

Airsonett AB är ett medicintekniskt företag med en unik teknologi utvecklad för patienter med svår astma. Företaget har verksamhet i Europa, USA och tecknade nyligen ett större samarbetsavtal för  distribution i Kina. Företagets produkt Airsonett AIR4 är en kliniskt validerad, icke-farmakologisk  behandling av astma, som verkar genom att minska mängden allergener och andra luftburna partiklar i patientens andningszon under nattsömnen.

Före mer information, vänligen kontakta:
Jonas Båghammar, Business Development, Airsonett AB
E-mail: jonas.baghammar@airsonett.eu

Önskas högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Annica Anderberg
E-mail: annica.anderberg@airsonett.eu

• Hälso-, sjukvård

Om Airsonett AB:

Airsonett AIR4 är en icke-farmakologisk behandling för patienter med allergisk astma som trots konventionell läkemedelsbehandling inte uppnår symtomkontroll. Airsonett AIR4 använder den unika, patenterade teknologin Temperatur-reglerat Laminärt Luftflöde (TLA) för att drastiskt minska mängden allergener och andra luftburna partiklar i patientens andningszon under nattsömnen. Airsonett AIR4 är en CE märkt Klass 1 produkt. Den följer relevanta EU direktiv gällande utformning, funktion, säkerhet och hälsokrav. Airsonett AIR4 har genomgått
rigorös klinisk forskning så väl som hälsoekonomiska analyser. Airsonett AB är ett svenskägt företag. Bland
huvudägarna återfinns SEB Venture Capital, Industrifonden och Magnus Lundberg. För ytterligare information, besök www.airsonett.se