Snacka om Zlatan effekt!

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2011 14:34 CET

Kraftig minskning av fotbollsresor till Barcelona, varför?

- Att förklara ett ras på ca 40% jämfört med förra säsongen brukar i vanliga fall kräva ett antal olika förklaringar, säger Airtours informationschef Stefan Chatzopoulos.

- Men i det här fallet vågar vi säga att det handlar om en enda sak – Zlatans flytt från FC barcelona till AC Milan.

Är Barcelona dött nu som fotbollsstad?

- Absolut inte, det är fortfarande vårt största resmål för fotbollsresor, faktum är att vi den här säsongen har dubbelt så många resenärer än vad vi hade innan Zlatan kom till FC Barcelona.

Jag antar att Milano har ökat lite grann?

- Snacka om Zlatan effekt, den här säsongen har vi ökat med nästan 500%. Fotsätter det så här kan Milano gå om Barcelona i popularitet redan nästa år.

Topp 3 lista, populäraste fotbollsresmålen
1. Barcelona
2. Milano
3. London