AIRWATERGREEN FÖRSTÄRKER ORGANISATIONEN

Airwatergreen växer fort och man förstärker nu organisationen med Per Sanneus som ansvarig för försäljningen i det viktiga VA-området.

”Det känns jättekul att vara här. Jag hoppas kunna bidra med kreativitet, driv och en jäkla envishet”, säger Per Sanneus. ”Airwatergreen har något riktigt spännande på gång och jag ser fram emot att få vara en del av den resan. Jag tror vi kommer att vända upp och ned på VA-marknaden energimässigt.”

Sanneus syftar på att VA-industrin är experter på hanteringen av flytande vatten, men inte av luftburet vatten. Det tomrummet fyller nu Airwatergreen.

Airwatergreens erbjudande mot VA-industrin är att energieffektivisera anläggningarna genom att minska ventilationsbehovet och genom att sänka uppvärmningen i vattenverk, filter- och bassänghallar samt pumphus och tryckstegringsstationer samtidigt som fuktnivåerna hålls under kontroll.

En effektiv fukthantering minimerar risken för mögel och rost vilket garanterar en godkänd hantering av livsmedlet drickvatten. På avloppssidan förenklas hanteringen av lukt genom att först ta ned höga fuktnivåer eftersom moderna luktreningsfilter inte fungerar i fuktig luft.