Aitellu tecknar avtal med ytterligare en partner, nu i Storbritannien

Intresset för Aitellus produkt AI ACT™ är globalt. Inom loppet av två månader har man tecknat avtal och skaffat sig samarbete med ledande aktörer både i Italien och Storbritannien. I förra månaden slöts avtal med Italienska Manticle och nu tecknas avtal med det Brittiska företaget Light & Motion LTD.

- Light and Motion har hög kompetens inom varumärken, marknadsföring och produktplacering. De blir med sina breda kundkontakter och mycket goda relationer med företag som Vauxhall, Coca Cola och Microsoft (tidigare NOKIA Phones) en mycket intressant partner för Aitellus expansion, både i Europa och USA, säger Daniel di Benedetto, verksamhetsansvarig på Aitellu och tillägger:

- Vi lever i en global värld och geografisk expansion är nödvändig för Aitellu. Vår Big Data lösning transformerar företagens stora mängd av data till användbar information som sedan blir kvalificerade underlag i marknads-, kvalitets- CSR- och finansieringsbeslut. Allt paketerat i en användarvänlig applikation.

Light & Motions har länge letat efter lösningar inom Big Data. Enligt Director Shaun O`Neill blir samarbetet med Aitellu en perfekt match.

- Vi ser fram emot att ta del av alla de möjligheter som ligger i Aitellus avancerade verktyg som tekniskt är i toppnivå. Tekniken ger stora framtida möjligheter då den passar perfekt in i vårt kunderbjudande, säger Shaun O´Neill och konstaterar;

- Dessutom finns det en stor potential i utbyte av tjänster där Light & Motions styrka är konsultverksamhet och mjukvarulösningar inriktade på brand-watching och marknadsföring, konstaterar Shaun O’Neill och avslutar;

- Stora implementeringsprojekt är kostsamma. Tack vare att tekniken är utvecklad som en SaaS lösning går det snabbt för kunderna att få nytta av produkten, utan kostsamma konsultuppdrag, vilket ger oss en enorm fördel, när våra kunder vill undvika stora tidskrävande implementeringsprojekt.

Aitellu får nu tillgång till den brittiska marknaden inom området Big Data och kan samtidigt utnyttja Light and Motions kompetens i utvecklingen av sin verksamhet.

- Det är mycket bra timing att Aitellu får till detta partnerskap i Storbritannien, säger Aitellus VD Anders Holmstedt. Det visar att vår idé är attraktiv och att marknaden brinner för en teknik som kan hjälpa till att fatta riktiga beslut. Förutom andra delar av Europa, siktar vi på andra sidan Atlanten, avslutar Anders.

• Massmedia