AJ Produkter ny avtalsleverantör av möbler till SKL Kommentus

AJ Produkter har skrivit ett rikstäckande ramavtal med SKL Kommentus Inköpscentral gällande möbler och inredning. Avtalet beräknas ha ett totalt värde på 1,4 miljarder per år och löper på 2 år med möjlighet till förlängning i 1+1 år.

Genom det nya ramavtalet Möbler 2017 får nära 1 000 avropsberättigade kunder runt om i Sverige möjlighet att handla möbler och inredning av AJ Produkter. I avtalet ingår ett brett produktsortiment för skola, omsorg, kontor och offentlig miljö.

– Vi är glada och stolta över att än en gång få förtroendet som avtalsleverantör till SKL Kommentus. Nu ser vi fram emot att möblera det offentliga rummet med högkvalitativ och hållbar inredning som bidrar till en bättre arbetsmiljö för våra kunder, säger Fredrik Hentz, Business Area Manager på AJ Produkter.

Kvalitet och hållbarhet i fokus

I upphandlingen har kravställningen på kvalitet, miljö och hållbarhet varit hög, något som AJ Produkter välkomnar.

– Ramavtalet är helt i linje med AJ Produkters ständiga arbete för ökad hållbarhet och minskad miljöpåverkan, både vid nya inköp och egen produktion. Till exempel arbetar vi för en giftfri förskola och var först ut med att erbjuda Svanenmärkta skol- och förskolemöbler, säger Fredrik Hentz.

Om SKL Kommentus Inköpscentral

SKL Kommentus Inköpscentral ägs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL). Inköpscentralen tar fram och förvaltar ramavtal i syfte att förenkla försörjningen av varor och tjänster till offentlig sektor. Ramavtalet Möbler 2017 ersätter det tidigare avtalet Möbler 2013.

Läs mer om SKL Kommentus ramavtal Möbler 2017.

För mer information kring aktuellt avtal, vänligen kontakta:

Fredrik Hentz, Business Area Manager Public Areas

fredrik.hentz@ajprodukter.se