Akademibokhandeln hjälper dig smycka väggarna med prints av kända formgivare

Den 7 september landar ett helt nytt sortiment under det egna varumärket Stora A i Akademibokhandelns butiker. Det handlar om prints signerade formgivarna Lotta Kühlhorn, Maria Holmer Dahlgren och Mia Nilsson. De 13 motiven i premiärkollektionen är inspirerade av bokstäver och illustrationer från böckernas värld.

Akademibokhandeln lanserar i dagarna 13 stycken olika prints i 2 standardstorlekar: 30x40cm (149kr) och 50x70cm (199 kr). De säljs som solitärer eller flera som grupp då motiven har en sammanhållande och unik stil för varje designer.
— Prints är en växande produkt på marknaden och en ny produktkategori hos Akademibokhandeln som ligger helt rätt i tiden. Designen är på ett naturligt sätt kopplat till vår verksamhet och bokens värld med motiv av designers som tidigare arbetat som illustratörer till böcker. Att få ta fram egen design i samarbete med Lotta Kühlhorn, Maria Holmer Dahlgren och Mia Nilsson under vårt eget varumärke känns helt fantastiskt, berättar Cecilia Oseroff, kategorichef på Akademibokhandeln.

För att förstärka känslan av ett original är designen tryckt på ett fint 220 gram akvarellpapper med struktur av högsta kvalitet. Pappret är tillverkat av Europas äldsta producent av konstnärspapper med anor från 1584 och varje prints har en av designern tryckt signatur.
— Det är med stor glädje och förväntan vi nu kan erbjuda detta sortiment till våra kunder som vi vet har högt ställda krav på kvalitet och design. Vi är mycket stolta över samarbetet med denna trio uppskattade formgivare och tror att våra kunder kommer att hitta sin egen personliga favorit, säger Cecilia Oseroff.

Produktinformation prints

• 13 olika motiv
  • 30x40 cm 149kr
  • 50x70 cm 199kr
  • Tryckt på 220g kvalitativt akvarellpapper

Malin Hultgren, presskontakt, tel. 073-730 85 97

Cecilia Oseroff, kategorichef, tel. 070-480 28 28

• prints

I över 100 butiker och på nätet erbjuder Akademibokhandeln ett stort och väl sammansatt sortiment av böcker och inspirerande varor för alla som vill skriva, rita, pyssla, planera och förvara.

Med visionen ”Läsglädje för alla, varje dag” vänder vi oss till kunder över hela landet.

Vid årets Retail Awards tog Akademibokhandeln hem priset som Årets butikskedja 2017.

Akademibokhandeln ingår i Bokhandelsgruppen, som ägs av Volati AB och företagsledningen. Mer information: www.akademibokhandeln.se och www.bokhandelsgruppen.se.