Akademibokhandeln säljer läsplattor i samtliga butiker

Dito är ett sätt att läsa, spara och köpa e-böcker, via smartphone eller läsplatta.
I samband med lanseringen i höstas kompletterades ett antal utvalda butiker med läsplattor och tillbehör till dessa. Nu kan Akademibokhandeln erbjuda läsplattan SONY Reader PRS-T1 Wi-Fi, presentkort på e-böcker och tillbehör i samtliga butiker*.  Läsplattan skiljer sig från surfplattan, är energisnål och anpassad för utomhusläsning.

- Personlig service och hjälp att komma igång med e-boksläsningen har blivit en uppskattad tjänst bland våra kunder. Därför känns det väldigt roligt att kunna erbjuda ditos helhetskoncept i våra butiker, säger Bo Holmberg, affärsområdeschef Akademibokhandeln.

En läsplatta skiljer sig från en traditionell surfplatta då den till exempel inte visar rörliga bilder men istället har funktioner såsom textförstoring och skärmljus anpassat för läsning. Läsplattan Sony Reader PRS-T1 Wi-Fi har en skärm baserad på e-ink vilket även gör den lämplig för läsning utomhus. Plattan är energisnål och saknar bakgrundsbelysning vilket innebär längre batteritid.

- Det är glädjande att dito nu finns i fler butiker då vi märker att intresset för e-böcker ökar bland våra kunder. Det är även extra roligt att kunna erbjuda en läsplatta anpassad för utomhusläsning såhär i sommartider, säger Ebba Annell, affärsområdesansvarig dito

dito är ett nytt och enkelt sätt att läsa, spara och köpa e- och ljudböcker. Du kan handla och börja läsa direkt i din smartphone eller läsplatta. Dito är ett samarbete mellan Akademibokhandeln och Bokus och är den största satsningen som gjorts på e-böcker i Sverige. Sedan starten 20 oktober 2011 har dito etablerat sig som branschledande med en marknadsandel på >50%.

E-bokhandeln nås via dito.se samt dito-appen. E-bokhandeln innehåller ca 150 000 internationella titlar, 4600 svenska e-böcker och 2200 nedladdningsbara ljudböcker. www.dito.se

* Vissa lokala avvikelser kan förekomma

www.dito.se

Mer information:
Ebba Annell, affärsområdesansvarig dito, tel. 070 322 85 36
ebba.annell@dito.se

Bo Holmberg, affärsområdeschef Akademibokhandeln, tel: 070 869 32 20
bo.holmberg@akademibokhandeln.se

• dito
  • bokus
  • e-böcker

Akademibokhandeln är Sveriges marknadsledande bokhandelskedja med 66 butiker spridda över landet. Bolaget har ca 460 medarbetare och omsätter ca 1,4 miljarder kr (2011). www.akademibokhandeln.se