Dito stärker utbudet av e-böcker genom nytt samarbete med Publit

Dito har i dag ingått ett samarbete med e-boksdistributören Publit om att möjliggöra distribution och försäljning av samtliga till Publit knutna förlags e-bokstitlar via dito.

– Dito har sedan lanseringen i oktober förra året snabbt etablerat sig som den klart största aktören i Sverige vad gäller e-böcker och därför är det förstås extra roligt att vi nu genom samarbetet med Publit kan erbjuda våra läsare ännu fler härliga titlar från många framstående svenska förlag, säger Ebba Annell, affärsområdesansvarig för dito.

– Vi arbetar ständigt med att hjälpa våra förlag att nå så brett och stort som möjligt med sitt utbud och därför känns det både naturligt och roligt att vi kan inleda ett samarbete med den största aktören på den svenska e-boksmarknaden, säger Per Helin, CEO Publit.

Genom samarbetet möjliggörs försäljning av titlar från 200 olika förlag/aktörer. Samarbetet förväntas ge dito ca 1000 nya e-bokstitlar.

För ytterligare information:

Ebba Annell, affärsområdesansvarig dito, tel: 070-322 85 36 eller ebba.annell@dito.se

Per Helin, CEO Publit, tel: 070-265 21 28 eller per@publit.se

• e-böcker
  • dito
  • bokus

Dito är ett nytt och enkelt sätt att läsa och köpa e-böcker. Dito är ett samarbete mellan Akademibokhandeln och Bokus och är den största satsningen som gjorts på E-böcker i Sverige. Sedan starten 20 oktober 2011 har dito etablerat sig som branschledande med en marknadsandel på >50%. www.dito.se