Säljrekord på Bokus

Augusti blev den bästa månaden i företagets 17-åriga historia. Aldrig tidigare har nätbokhandeln sålt så mycket under en enskild månad.

Bokus ökade inom alla kategorier - kursböcker till studenter, barnböcker, skönlitteratur, fackböcker om träning och kost, memoarer och biografier.

Jan Guillous nya ”Att inte vilja se” blev månadens mest sålda titel, tätt följd av ”Sophies historia” av Jojo Moyes och ”Allegiant” av Veronica Roth. Men det är inte bästsäljarna som förklarar försäljningsframgången. Topp 10 svarade för mindre än 3 % av försäljningen i augusti. Det är istället nätbokhandelns unika bredd som är nyckeln till framgången.

Studenternas bokhandel
– Vår studentkampanj har gått särskilt bra i år, säger Jessica Thomé, Marknadschef Bokus. Bra erbjudanden med snabba leveranser uppskattas av studenterna. Många passar också på att tjäna en slant på vårt köp- & säljtorg där vi under perioden haft över 8000 annonser.

Mer information:
Presskontakt:   Annika Rosswall, tel 010-744 10 21
Marknadschef:  Jessica Thomé, tel 072-508 44 35

• bokus
  • böcker

Bokus har över 6 miljoner titlar som levereras till 1 400 utlämningsställen runt om i Sverige. Bokus ägs av Akademibokhandeln.www.bokus.com