Akamai rapporterar stark tillväxt under 2018

Akamai rapporterar rekordintäkter på 713 miljoner dollar under fjärde kvartalet 2018. Det är en ökning med 10 procent vid justering för utländsk valuta. För helåret 2018 var intäkterna 2 714 miljoner dollar.

– Vi är mycket nöjda med vår starka avslutning på året. Intäkterna överträffade våra förväntningar på grund av den mycket snabba tillväxten i vår cloud security-verksamhet, en robust säsongstrafik och vårt fortsatta fokus på det vi kallar för operativ excellens. Nu är vi på väg att uppnå vårt marginalmål för 2020, samtidigt som vi fortsätter att investera i innovation och nya produkter för att driva framtida tillväxt, säger Dr. Tom Leighton, VD för Akamai.

Läs hela pressmeddelandet på engelska här.

Lars Engdahl, Norden-ansvarig för WEB på Akamai
lengdahl@akamai.com

• Data, Telecom, IT

Akamai erbjuder världens största och mest pålitliga plattform för leveranser av molntjänster. Kunderna får de bästa och säkraste digitala upplevelserna på vilken enhet som helst, när som helst och var som helst. Dessutom ger plattformen som används i över 240 000 servrar i 130 länder en överlägsen prestanda och skydd mot hot. Akamais portfölj innehåller webb- och mobilprestanda, molnsäkerhet, företagsåtkomst och videoleveranslösningar som levereras tillsammans med en exceptionell kundservice och övervakning dygnet runt alla dagar. Bland kunderna finns många av de bästa finansinstituten, e-handelsledarna, media- och underhållningsleverantörerna och de statliga organisationerna. Läs mer på www.akamai.com, blogs.akamai.com eller @Akamai på Twitter.