Ny rapport från Forrester utnämner Akamai som ledande aktör inom Zero Trust

I en ny rapport från Forrester pekas Akamai ut som särskilt tongivande leverantör inom tillväxtområdet Zero Trust. I rapporten utvärderade Forrester 14 leverantörer och hur deras portföljer levererar på specifika komponenter i ZTX-ramverket.

Enligt rapporten så växer ZTX-marknaden* eftersom flera ledande säkerhetsaktörer ser Zero Trust som ett sätt att ta itu med de största säkerhetsutmaningarna. Det har i sin tur skapat betydande tillväxtmöjligheter inom just Zero Trust-marknaden.

Rapporten säger bland annat ”Tillväxten beror i stor utsträckning beror på att säkerhetsföretagen i allt högre grad förlitar sig på att leverantörer kan fungera som både teknisk integratör och långsiktig partner, för att planera och aktualisera de arkitektoniska rekommendationerna från Zero Trust eXtended ecosystem framework.”

Läs hela pressmeddelandet på engelska här.

*Zero Trust Extended – en datainriktad version av Zero Trust som gör det lättare att direkt kartlägga teknikinköp och strategiska beslut för att genomföra en Zero Trust-strategi.

En gratis kopia av rapporten ”The Forrester Wave™: Zero Trust eXtended Ecosystem Providers Q4 2018” finns tillgänglig för nedladdning här. För ytterligare information om Akamais arbete med Zero Trust, besök www.akamai.com/zerotrust

För mer informaton, kontakta
Erik Henriksson, kundansvarig på Akamai
ehenriks@akamai.com
Bild på Erik Henriksson, http://www.mynewsdesk.com/se/akamai

• Data, Telecom, IT

• zero trust
  • forrester

Som världens största och mest pålitliga leverantör av molnplattformar gör Akamai det enklare för sina kunder att ge de bästa och säkraste digitala upplevelserna på vilken enhet som helst, när som helst och var som helst. Akamais massdistribuerade plattform är oöverträffad i skala med över 200 000 servrar i 130 länder, vilket ger kunderna överlägsen prestanda och skydd mot hot och intrång. Akamais portfölj av webb- och mobilprestanda, molnsäkerhet, företagsåtkomst och videoleveranslösningar supporteras av exceptionell kundservice och 24/7-övervakning. För att förstå varför de bästa finansinstituten, ledande e-handlarna, media- och underhållningsleverantörerna och de statliga organisationerna litar på Akamai, besök www.akamai.com , blogs.akamai.com eller @Akamai på Twitter.