Nytt spännande nummer av Fibre News

Ta del av de senaste nyheterna inom regionens skogsbransch och läs mer om vad som händer inom nätverket - Number One Forest Industry Network. Fibre News innehåller mängder av spännande och intressant information om forskning och trender, nya affärer, nya investeringar, nya produkter och tjänster, nya utbildningar och nyrekryteringar.

I decemberutgåvan kan du bland annat läsa om bakgrunden till Åkroken Science Parks och Sundsvalls kommuns nya varumärken och hur varumärkesarbetet har gått till.

- Number One Forest Industry Network är en vision och en ambition. Vi strävar efter att bli bland de bästa i världen i det vi sysslar med. Att alla världsledande delar ska bli världsledande tillsammans. Nu är det upp till klustret och medlemmarna att leverera, säger Håkan Persson, PoP Kommunikation.

Här kan du också läsa om Mittuniversitetets alla nya forskningsmiljoner till förnyelsebar energi, elektronik och optisk mätteknik. Visste du att Mittunivesitetet dessutom blivit Sverige första Easy Access-universitet? Utmärkelsen innebär att det nu blir enklare för forskare att ge bort sina forskningsresultat till företag.