Visionär skogsindustrikonferens med toppföreläsare från branschen.

Pressmeddelande/pressinbjudan
Tid:
Torsdag 27 september, programmet inleds kl. 12.30.
Plats:
Hotell Södra Berget, Sundsvall.

Torsdag 27 september är det återigen dags för Fibre Future Conference, årets höjdpunkt för den regionala skogsindustrin med närmare 170 deltagare. Konferensen bjuder på ett flertal framtidsinriktade föredrag av toppföreläsare från skogsbranschen, bland annat Peter Berg, skogsindustriexpert McKinsey & Company och Kersti Strandqvist, hållbarhetsdirektör SCA.

Arrangörer är Number One Forest Industry Network och årets fokus är innovationer, trender och konkreta exempel. Moderator är Claes Sjöberg, välkänd svensk journalist, prisad pionjär inom miljöjournalistiken och chefredaktör för MiljöRapporten.

På plats finns även en minimässa med omkring 20 organisationer från näringsliv, akademi och samhälle. Där kommer bland annat Näringslivsbolaget, Sundsvall Logistikpark och Mittuniversitetet att visa upp sina verksamheter och nätverka med andra aktörer. Dessutom bjuder vi på vernissage av studenter från Mittuniversitetets internationella Masterprogram Förpackningsdesign och kommunikation. I anslutning till konferensen ordnar MIUN Innovation Kreativ24; ett spännande produkt- och affärsutvecklingsevent där studenter hjälper företag/organisationer med konkreta problem. Årets två ”case” har kopplingar till skogsindustrin och resultaten kommer även att presenteras på Fibre Future Conference.

Konferensen är ett viktigt led i Number Ones arbete med att stärka konkurrenskraften inom den skogliga näringen. Vi vet att samverkan inom skogsindustrin kan ge regionen nya möjligheter. Det behövs forum för erfarenhetsutbyten och Fibre Future Conference är en viktig mötesplats, där företag och organisationer både kan knyta nya kontakter och ta del av intressant information. Konferensens fokus på innovationer och trender ligger helt i linje med näringslivets behov av förnyelse och innovation för att möta de allt snabbare förändringar som sker genom globalisering, teknikutveckling etc.

Välkommen att besöka konferensen!

Programmet finns på: http://numberonenetwork.se/

För mer information kontakta:

Tomas Widenfalk, projektledare, 073-275 13 50
Lisa Fagerström, eventsamordnare, 073-536 43 23