Ny startup hakar på hypen om prenumerationsboxar

Att prenumerationsboxar blir allt vanligare idag på den Svenska marknaden är ett faktum, en trend som Aktiebolaget -Ish & Co inte var sena att haka på. Med två nytillskott i prenumerationsboxvärlden intar -Ish & Co scenen.

Bakom bolaget och dess boxar hittar vi Alexandra Lulek, 24 år som Försäljnings- och Marknadschef och Johan Nilzén som VD. Alexandra Lulek läste MATIX management av tillväxtföretag på Handelshösskolan i Göteborg där hon under magisterårets praktik kom i kontakt med Henrik Olander, VD för Crossroads Loyalty Solutions AB. Under vårens praktik 2016 började affärsidén bakom Aktiebolaget -Ish & Co växa fram och man tog in Johan Nilzén som VD för bolaget. Sommaren 2016 blev affärsidén verklighet och efter sommarens arbete stod det klart att Designish och Chef´s Box skulle vara de två första boxarna som lanserades.

Den 1 November lanserades bolagets två boxars hemsidor och öppnade upp för köp på www.designish.se och www.chefsbox.se. Boxarna verkar inom områdena design och matlagning.

För att få liv i boxarna har man tagit in externt kapital från en handfull stora investerare från Göteborg och nu satsar Aktiebolaget -Ish & Co på att generera vinst redan under 2017, expandera i hela Norden och vidare omsätta 100 Mkr inom 3år.

• Gastronomi

• prenumerationsboxar
  • prenumerationsbox
  • matlagning
  • inredning
  • dekoration
  • matinspiration
  • startup
  • entreprenör
  • göteborg
  • göteborg start up

Vad är Designish?

Designish är en prenumeration på en lyxig box innehållande designprodukter för hemmet och dig själv som skickas hem till dig en gång i månaden. Boxen kan innehålla allt från de trendigaste designprodukterna, hippaste varumärkena och de tidlösa designklassikerna. Designprodukterna i Designish kan vara både för ditt hem men också din livsstil, boxen kan även innehålla erbjudanden och andra exklusiva rabatter.

Vad är Chef´s Box?

Chef´s Box är en prenumeration på en lyxig box innehållande ingredienser, redskap och recept för att inspirera dig i din matlagning. Boxen skickas hem till dig en gång i månaden. Boxen innehåller allt från de trendigaste köksredskapen, mest inspirerande recepten och de härligaste ingredienserna. Boxen innehåller inga färskvaror utan ingredienserna består av torrvaror och kolonial. Utöver ingredienser, redskap och recept kan boxen även innehålla erbjudanden och andra exklusiva rabatter.