AkzoNobel lanserar gratisapp för båtägare

Nyhet   •   Maj 12, 2014 15:31 CEST

Är du båtägare? Nu blir det lättare att räkna ut hur mycket färg som går åt till just din båt.

Uträkningen kan enkelt göras i appen Produktguiden från International Färg inom AkzoNobel. Här ges svar på hur mycket färg som går åt till en viss typ av båt av en viss storlek, vilket är en fördel både ekonomiskt och ur miljöperspektiv.

Produktguiden finns att ladda ned som gratisapp för såväl iOS som Android. I ett första steg lanseras guiden på svenska, engelska, tyska och holländska.

I Produktguiden finns alltid den senaste informationen om International Färgs produkter och målningssystem. Uppdateringar och nya funktioner tillkommer kontinuerligt. Bland annat innehåller guiden en sektion om hälsa och säkerhet. Dessutom går det snabbt att söka efter närmaste butik.

Ladda ned appen på https://itunes.apple.com/se/app/boat-paint-guide/id787504739?mt=8 eller https://play.google.com/store/apps/details?id=com.interlux.boatpaintguide

För mer information kontakta:
Per Johnsson
International Färg AB, Göteborg

Om International Färg
International är ett globalt företag, världsledande inom skyddsfärger för Yacht, Marine och Rostskydd. Företaget ingår i AkzoNobel-koncernen. International Färgs Nordenkontor ligger i Angered utanför Göteborg. I vårt sortiment för Yacht ingår allt från bottenfärger, lackfärger och fernissor till båtvård. Några av våra mest kända varumärken är Perfection®, Cruiser® och VC®17m. Råd om båtprodukter, färgval, bottenmålning med mera kan du få på vår hemsida www.yachtpaint.com.

Kommentarer (0)