Nordsjös fasadfärg för nordiskt klimat är nu självrengörande

Nu har Nordsjös bästsäljande fasadfärg blivit ännu bättre med självrengörande egenskaper. Nordsjös utomhusfärg One Super Tech har en hållbarhet på upp till 16 år och är anpassad för att klara det tuffa nordiska klimatet med varierande väderförhållanden. Nordsjö ingår i AkzoNobel-koncernen som är ett världsledande färgföretag och som återkommande rankas som ett av de ledande företagen inom hållbar utveckling.

Nordsjö One Super Tech är en färg som kan ge fasaden ett långvarigt skydd genom sin goda vidhäftning och täckförmåga samt kulörbeständighet. Hållbarheten är upp till 16 år. Tack vare sin nya unika sammansättning har produkten nu dessutom fått självrengörande egenskaper som ser till att hålla ytan ren och snygg i alla väder året om. Färgen ger en yta som är slät och hård men fortfarande flexibel.

Nordsjö har stort fokus på innovation och att utveckla samt tillverka produkter som är hållbara för miljön. Den självrengörande fasadfärgen hjälper till att hålla en fasad ren från alger, mögel och annan påväxt, vilket kan vara ett problem i det nordiska klimatet. Nordsjö One Super Tech är en slitstark och skyddande kvalitetsprodukt för att få ett långvarigt och hållbart resultat på en målad träfasad. Det medför att minimalt med smuts fastnar och att ytan enkelt kan spolas ren när det regnar vilket i sin tur ger en minskad grogrund för alger och mögel.

Nordsjö One Super Tech produktegenskaper:
·  Självrengörande
·  Testad i extremt väder
·  Upp till 16 års hållbarhet
·  Torkar snabbt
·  Svanenmärkt

För mer information besök www.nordsjo.se. Se även filmen med hur färgens självrengörande egenskaper fungerar http://youtu.be/XP5LC7BgjdY

3D-bild från Myresjöhus
.