Varför är AkzoNobel i Almedalen?

Vi vill berätta hur vi utvecklar städer genom att bidra med vår kunskap och våra produkter för att göra städer mer trivsamma, mer inspirerande och mer livfulla. Almedalen är en viktig arena för oss, här träffar vi politiker och beslutsfattare som är viktiga för vår verksamhet. Det gör att vi kan fortsätta att utveckla produkter som skapar mer värde med mindre resurser och på så sätt bidrar till att skapa mer hållbara städer.

En av vår tids stora utmaningar är att lösa stadsomvandlingarna på ett så bra sätt som möjligt. Det finns ingen universallösning utan vi behöver alla arbeta tillsammans, både företag, politiker, intresseorganisationer, akademiker, stadsplanerare, arkitekter och andra kreatörer. På AkzoNobel är vi engagerade i att göra vår del av jobbet och vi har 50 000 medarbetare i över 80 länder. De flesta produkter i vårt stora sortiment används i just urbana miljöer. Många produkter rör också människors
vardag, men ändå är det få som vet vilka vi är. Här i Almedalen vill vi ändra på det och berätta om nyttan med våra produkter och hur de bidrar till att skapa mer levande och hållbara städer -HumanCities.

Under veckan kommer vi ställa frågor till personer med olika bakgrund som finns på plats i Almedalen.
På max 3 minuter kommer vi låta dem svara på; Hur skapar man levande städer på ett hållbart vis? Vad är det som ger positiv energi till en stad? Vem har störst ansvar för att driva utvecklingen framåt, näringslivet eller politikerna?

Var finns vi i Almedalen?
Du kan bland annat hitta oss vid lådcykeln i Visby, där vi visar hur lätt det är att göra egen sportdryck med hjälp av vanligt kranvatten, vårt salt och juiceextrakt.

Var kan jag följa mer om vad ni gör i Almedalen?

• Almedalsveckan

• almedalen